talrik:
kääärlek.. suck* kanske bara jag som e speciell men jag kärar inte ner mig i vem som helst. skulle jag bli kär i någon alltför ung så skulle jag nog ignorera det och låta den kärleken vissna. om d såklart inte va DEN kärleken.. typ versaler å allt.
tycker det låter lite synd för du vet inte om den rätta kanske är en yngre tjej det vet inte du.
Och jag är glad över att min kille valde mig.. vi är så lika och i min familj så är vi vana vid att man är kär i yngre och äldre Men kärleken har ju ingen ålder
Jag är 14, jag vil inte ha ngn över 15. Det blir ganska stor skillnad i tonåren. När man är vuxen kan det vara 10 år mellan, spelar inte så stor roll.
Äh min pojkvän är 22, första gången vi hade sex så var han väl 20 och jag 16, känns inte riktigt som någon big deal... Men då var vi ju i ett förhållande, ONS med sån åldersskillnad känns ju lite illa.
talrik:
skulle ni som 19 kunna trycka en 15- 16åring?
ja!
talrik:
kääärlek.. suck* kanske bara jag som e speciell men jag kärar inte ner mig i vem som helst. skulle jag bli kär i någon alltför ung så skulle jag nog ignorera det och låta den kärleken vissna. om d såklart inte va DEN kärleken.. typ versaler å allt.
word up. det känns som att tjejer i just åldern 15-16 är väldigt måna om att hitta en "mogen" kille, och egentligen bara kärar ner sig i killens ålder, för att de då känner sig äldre.
(killar som är 20+)
jag minns själv hur det var i högstadiet då tjejerna i klassen inte brydde sig om oss killar utan absolut ville han någon kille som som var 19-20. Nu är jag själv 20 och småtjejer raggar på mig. inte för att jag är snygg eller särskillt intressant utan bara för att jag är just äldre.
Är detta min upprättelse att loopa historien? ska jag plocka bort tjejer från sin ungdom?
Killar som gör sånt är själviska as.
sen tycker jag att efter gymnasiet och man börjat komma ut i arbetslivet/universitet så tycker jag inte åldersskillnaden spelar någon roll längre. just grundskolan/gymnasiet är ju så åldersbundet. vi placeras i fack efter ålder. därför är det inte heller så konstigt att folk blir besatta av att få klättra i trappan.
Nu pratar jag ju bara ur en vinkel, ung tjej, äldre kille
kanske för att jag inte varit med om något annat, eller kanske just för att jag tror att det här "problemet" är mer könsbundet än vad man vill tro
Tråden låst på grund av inaktivitet