Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad

Palett:

ja driver EN ANING

Detta är ett seriös tråd där man ska diskutera ämnet, inte sitta och driva och säga en massa saker när du inte ens är tillräckligt allmänbildad för att kunna förstå vad det betyder.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Juuwlia:

Detta är ett seriös tråd där man ska diskutera ämnet, inte sitta och driva och säga en massa saker när du inte ens är tillräckligt allmänbildad för att kunna förstå vad det betyder.

det jag menar är att jag tycker det är fel av en 30-årig man att ha sex med en sjuttonåring[zzz]

SvaraCitera

Palett:

det jag menar är att jag tycker det är fel av en 30-årig man att ha sex med en sjuttonåring[zzz]

Precisera lite mer, varför tycker du det ?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Juuwlia:

Precisera lite mer, varför tycker du det ?

Jag vet inte riktigt vad det är, men jag kommer att tänka på pedofiler. Men så är det väl många gånger när man ser det utifrån.
Dock handlar det väl väldigt mycket om hur tjejen är som person, hur pass mogen hon är etc. När någon säger att en vuxen man har sex/inleder ett förhållande med en ung tjej (ja jag anser att 17 är ganska ungt) så får det mig att tänka på "utnyttjande."

SvaraCitera

[blush]

SvaraCitera

Palett:

Dock handlar det väl väldigt mycket om hur tjejen är som person

Precis, diskuterade detta med en kompis senast idag. Jag går med 92:or, och vi jämförde vissa 92:or med några andra, det är OTROLIGA skillnader... Jag skulle aldrig kunna se vissa av tjejerna med någon som ens är över 18, medan jag utan problem skulle acceptera att en del har mycket äldre pojkvänner.

Absolut, i större andelen av fallen då en man visar intresse för en ung tjej så anser jag tyvärr att det är för att de är lättare att utnyttja. Men absolut inte i alla fall!
Jag har en vän som är 17 (snart 18) och hennes pojkvän fyller 40 i år! När hon först berättade det för mig blev jag chockad och tyckte att det var sjukt, men när jag fick träffa dem tillsammans så förstod jag att åldern inte spelar någon roll sålänge som sinnena är någorlunda lika gamla.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Juuwlia:

Jag har en vän som är 17 (snart 18) och hennes pojkvän fyller 40 i år!

[surprised]

Ja första tanken är ju "sjukt fan" men det väl som du säger. Du har varit i deras närhet så att säga, alltså sett dem tillsammans och så. Egenltigen kan man inte uttala sig om något man bara hört talas om.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera