Jag var med en tjej som var 4 år yngre, det höll i 2 och ett halv år, men, Nej, inte igen säger jag, inte i den här åldern iaf, hon var för omogen.
HAHA!
Åldersskillnaden kvittar egentligen. Men jag är väldigt (VÄLDIGT!) känslig för personer som är tillsammans med andra som är väldigt mycket yngre/äldre och inte är tillsammans för kärlekens skull, utan för typ pengar och liknande. Eller när en 40årig svensk man åker till Thailand och kommer hem med en 20årig thailändska. Kvinnan åker till Sverige för att få ett bättre liv och mannen får en familj, ...
Sen tycker jag inte heller att en 14årig flicka bör vara tillsammans med en 20årig man. Där är skillnaden för stor - i mognad. Visst kan tjejen vara mogen för sin ålder, och mannen kanske omogen (skämtåsido) men man får faktiskt passa sig lite.
Annars, fritt fram för kärleken - haha!
Personligen har jag aldrig lyckats bli charmad av någon jämnårig kille, och jag tycker ärligt talat att äldre killar är snyggare.
Nu säger jag inte att de måste vara jättegamla, men jag skulle hellre satsa på en 28-åring än en 18-åring.
Ålderskillnad är bara skit egentligen. Det är säkert nån såndär tråkig moralkärring som hittade på det bara för att vara allmänt jävlig.
Om man älskar varandra är det klart att man ska köra på, spela roll vad andra tycker liksom.
Hmm.. Mellan mig och min pojkvän är det 10år, han är 26 och jag är 16.
258852:
Jag säger inte att det aldrig skulle funka men blir så frustrerad när alla säger att ålder bara är en siffra. NEJ det är det inte. Det är en siffra som VISAR hur länge man har levt och har mycket att göra med vem man är.
Kan vara just det som gör att man faller för varandra från början. Hade de varit jämnåriga hade de kanske varit alldeles för olika.
Dreamer:
Jag är med en man som är 31 år äldre
jag är inte oförskämd eller dömmer dig nu, men undrar bara hur ni träffades? 🙂
Tycker absolut inte att åldersskillnad spelar någon roll så länge båda parter är lyckliga. Är själv tsm med en 22 åring så 🙂 Länge leve kärleken
jag har inte varit tillsammans med nån som är mkt äldre eller yngre.
Men jag har haft sex med en som varit 10-11 år äldre.
Vet inte men känns konstigt och tänka sig en tjej som är 5 år eller mindre än en själv.
Dreamer:
Jag är med en man som är 31 år äldre, men allt är underbart med honom så jag säger bara: Kärleken är blind!
kan han adoptera mig? vill också ha fresh meat när jag är 100år
Dreamer:
Jag är med en man som är 31 år äldre,
hur gammal e du och hur gammal e han? =)
Dreamer:
Vad tycker ni om ålderskillnad mellan par?
Min kille är 13 år äldre, men jag älskar honom oerhört mycket samtidigt som jag inte skulle vilja vara med någon yngre.
Folk kanske stör sig på åldern när man inte känner personen, fast när man har lärt känna honom släpper det. Man ser det viktiga, tänk om man inte kan hitta någon bättre senare, någon som kan älska dig, se vem du verkligen är lika bra?
Gräset är fan heller grönare på andra sidan, det kan lika gärna vara en illusion. När man själv är runt 30 år gammal och singel kan tänka tillbaka på denna man som du ratade på grund av den ålder han hade, då blir det surt.
Dreamer:
Vad säger ni om att ha förhållande med någon som är nästan lika gammal som sina föräldrar?
Hmm, mina föräldrar är cirka 25 år äldre än honom. Nja, nej tack... Det tror jag faktiskt inte jag skulle kunna klara av. Jag har mina gränser, jag vill inte ha honom i den ålder mina föräldrar har, det skulle kännas konstigt.
Har inget emot åldersskillnad, men man ska nog iaf vara "byxmyndig", om man träffar en äldre kille/tjej...
Själv har jag sen 3 år tillbaka dragits till äldre killar. Mellan 22-29 år gamla.