Notifications
Clear all

Anarkism

MikaelH:

Så du tror att alla mördare går och tänker att "IDAG ska jag mörda någon 100%". Nä, inte riktigt va.

Nej, men tror du att man funderar över straffet när man ska döda någon?

ReplyQuote

VILVIL:

Vissa skulle påstå att han var ett undantag, jag menar att han inte är det.

Okej, då fattar jag.

MikaelH:

Orkar inte disskutera här mer.
God jul på er alla!

God Jul på dig!

ReplyQuote

God jul ... ägd!

ReplyQuote

Stringburka:

Jag vet att under en period (tror det var 1974-1994) var återfallsfrekvensen för mördare 2%

Var femtionde mördare mördar alltså igen? Det är relativt mycket enligt mitt tycke.

ReplyQuote

[smile]

ReplyQuote

Rivethead:

Var femtionde mördare mördar alltså igen? Det är relativt mycket enligt mitt tycke.

Å andra sidan så innebär det att 49 av 50 mördare aldrig mördar igen. Jag vet inte hur statistiken ser ut i USA, som har hårdare straff, men jag tror att frekvensen är högre där trots att de ibland praktiserar dödsstraff.

ReplyQuote

MikaelH:

Dator/tv/tvspel ska dom inte få ha enligt mig.

Jaa, du kan starta en kampanj! "Ta bort tv-spelen från fängelsen..."[tired]

Kan man ägna sig åt mer patetiskt detaljerad påverkan?

ReplyQuote

Tennsoldaten:

Om folk vägrar se sig som fria individer efter så kommer de gå ut ur eran region och troligen skapa en kapitalistisk region någon annanstans vilket gör att majoriteten i samhället du lever i är anarkister.

Jaha, du menade så. [crazy] Då har du rätt.

ReplyQuote

Stringburka:

Jag vet inte hur statistiken ser ut i USA, som har hårdare straff, men jag tror att frekvensen är högre där trots att de ibland praktiserar dödsstraff.

Dödstraffen kanske håller nere antalet. Sen är det ju kul att det alltid är USA ett land ska jämföras med. [smile]

ReplyQuote

Rivethead:

Dödstraffen kanske håller nere antalet. Sen är det ju kul att det alltid är USA ett land ska jämföras med. [smile]

Kan ha att göra med att USA är ett stort och känt land som det är lätt att få statistik om, och som har hårda straffsatser?

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote