Notifications
Clear all

Ångest

Kouku
Topic starter

Hampie:

Japp. Primärvården är ett lite dammigt och politiskt namn för bl.a. vårdcentralen. Jag tror att hemsjukvård också räknas som primärvård om man har sådan, inte säker.

[y]

Hampie:

Inte alls. Du mår dåligt och dina problem besvärar dig i vardagen. Bara för att man inte är psykotisk betyder det inte att man inte har rätt till vård för sina, lättare, psykiska problem.

Okej vad bra för är trött på detta [tard]

ReplyQuote
Hampie

Kouku:

Okej vad bra för är trött på detta

Jo, jag förstår det :3. Och lova mig en sak, ta inte åt dig av alla dem som tycker att man skall ta allt med en klackspark och att folk som mår dåligt bara inte vill må bra. Människor som aldrig upplevt ångest utan anledning eller gått i veckor utan att känna att livet haft någon mening kan liksom inte sätta sig in i en sådan situation – det liksom ligger utanför deras referensramar, och i stället för att försöka förstå, så sopar man problemen under mattan med att beskylla folk för att simulera eller vara lata.

ReplyQuote
Kouku
Topic starter

Hampie:

och i stället för att försöka förstå, så sopar man problemen under mattan med att beskylla folk för att simulera eller vara lata.

Tack [love] Sånt hjälper verkligen.

ReplyQuote

Kouku:

Vet att det låter som ganska oväsentliga problem men folk ser mig verkligen aldrig och jag känner mig så fel och malplacerad vart jag än går. Ensam helt enkelt. [smile]

För en bekymmerlös person är det mycket. Men för mig som har varit med om på tok för mycket på alldeles för kort tid så skulle jag vara lycklig om det var de enda problemen jag hade. Allt beror på hur ens liv ser ut.

ReplyQuote