Aviseringar
Rensa alla

Ångest

rök[party]

SvaraCitera

När du får en attack, förträng den inte, genomlev den.
Försök se på attacken rationellt.
Ungefär: "Okej, jag har ångest just nu och det är väldigt jobbigt, men det kan inte skada mig mer än genom att skänka obehag."
Hur känns ångesten? Vrid och vänd på den, se på den i klart ljus. Är den verkligen så farlig?

SvaraCitera

puzzla

SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Du får det o låta så enkelt [smile]

SvaraCitera

människan:

Du får det o låta så enkelt [smile]

Menar inte att det är enkelt, men det där är ett råd jag fått och även försökt anamma.
Du kan jö alltid försöka.

SvaraCitera

"Dumma människor har inte ångest, det är smart." Baddaboom

SvaraCitera

Fet dos av Lyrica. Funkar superb!

SvaraCitera

världens starkaste man:

När du får en attack, förträng den inte, genomlev den.
Ungefär: "Okej, jag har ångest just nu och det är väldigt jobbigt, men det kan inte skada mig mer än genom att skänka obehag."

Detta fick jag också öva på när jag mådde dåligt. Lider man av panikångest ägnar man mycket av sin tid till att oroa sig för när nästa attack ska komma. Och när den väl kommer känns det som att man ska dö.

Och bara för att vara på den klara sidan; med detta här nedanför som jag skrev förut menade jag inte NÄR du har en panikattack. Då är det omöjligt att ignorera känslorna. Men om man lider av ångest när man vet att det bara är för att man är nojig och rädd så fungerar det.

djurrättaren:

Om du sitter i en jobbig situation - vänd blickarna mot saker i rummet, fokusera på saker som personerna säger och ignorera dina panikkänslor. Snart kommer du ha glömt bort att ha ångest.

Jag fick göra en jättebra grej förut när jag oroade mig 24/7 för precis allting. Jag fick skriva upp vad jag tänkte när jag började känna mig orolig. Jag hade papper hemma som där det stod frågor som:

- Vad oroar du dig för?
- Vad är det värsta tänkbara scenariot?
- Tror du att det kommer ske?
- Hur tror du att det kommer gå på riktigt?

När man granskar sina (oftast alltför överdrivna) tankar märker man att de inte är realistiska.

SvaraCitera