Notifications
Clear all

Ångest

Topic starter

Hej, jag är en tjej på 14 år som har ett stort problem. Jag mår alltid dåligt, känner mig värdelös och allt sånt. Jag mår framförallt dåligt i skolan och därför sitter jag i ett ensamt rum, och eftersom jag gör det så har jag inga vänner. Jag får alltid konstiga blickar och när det är rast går jag alltid själv. Jag kan inte sitta i klassrummet för där mår jag dåligt, jag börjar bli yr, har svårt att andas, får ont i huvudet och magen, ja när jag sitter i klassrummet. Snälla har någon samma problem eller vet hur man ska lösa det här? orkar inte mer snart.. HJÄLP!!!

Topic starter

Fluffy22:
Hej, jag är en tjej på 14 år som har ett stort problem. Jag mår alltid dåligt, känner mig värdelös och allt sånt. Jag mår framförallt dåligt i skolan och därför sitter jag i ett ensamt rum, och eftersom jag gör det så har jag inga vänner. Jag får alltid konstiga blickar och när det är rast går jag alltid själv. Jag kan inte sitta i klassrummet för där mår jag dåligt, jag börjar bli yr, har svårt att andas, får ont i huvudet och magen, ja när jag sitter i klassrummet. Snälla har någon samma problem eller vet hur man ska lösa det här? orkar inte mer snart.. HJÄLP!!!

har du gatt nagon utredning pa bup

ReplyQuote
JamezK

byt skola eller klass 100% 

ReplyQuote

Låter som att du i bästa fall är nedstämd med social ångest. Nu kan ju ingen ställa diagnos här, du måste gå till BUP för det. Prata med föräldrar, skolsköterskan eller kuratorn så kan dom hjälpa dig att kontakta BUP.

Att hålla sig undan, byta skola, byta klass är inte lösningen. Har du utvecklat en ångestsjukdom så kommer du inte undan genom att gömma dig. Den sitter i ditt huvud, inte i skolan. Det finns bara 2 metoder att bli kvitt ångest: medicin och kbt-terapi. Eftersom du är så ung så skulle du troligen inte få mediciner för det.

ReplyQuote

Fluffy22:

jag mår också jätte dåligt och har gjort de en lång period nu. 
jag hoppas du hittar någon du har förtroende för och kan prata med!
styrkekramar!

ReplyQuote

Har haft samma problem som dig. Prata med nån så fort som möjligt även om det känns svårt och jobbigt! När det gäller sånt är det viktigt att en förändring sker snabbt. (Såklart det är viktigt vid mobbning och sånt med) Hoppas verkligen du kan prata med nån som hjälper dig! Du är värd att må bra<3

ReplyQuote