Aviseringar
Rensa alla

Ångest


Ämnesstartare

Jag har ångest över min framtid. Jag vill verkligen bli något. Jag vill vara det barnet mina föräldrar är stolta över. Jag vill studera utomlands, få ett framgångsrikt jobb och bli förmögen. Men jag har ångest för att jag vet inte om jag har kapaciteten eller intelligensen som krävs. Och jag vet att alla inte är födda med samma förutsättningar eller privilegier och jag är rädd att jag är född i "fel" familj. Vad tror ni?


   
Citera

Jag tror att du inte ska bry dig så mycket... Om du har normala föräldrar så kommer de att  vara stolta över dig oavsett om du blir något stort eller inte. Du ska bli vad du vill och satsa på det du tycker är kul. Känner du att du inte har öken att plugga länge så gör inte det då, du kommer bara må dåligt om du för det trotts att du inte vill. Men om der är nogot DU vill så satsa på att plugga då... Men din karriär och vad du ska bli är det bara du som bestämmer över


   
SvaraCitera
Tomboi

Jag tycker att du borde känna efter vad du själv vill göra. Dina föräldrar kommer att vara stolta över dig vad du än väljer att studera eller jobba med. Huvudsaken är att du trivs med det. Annars kommer du bara att må dåligt utav det.


   
SvaraCitera