Jag har hittat 3 superbra (enligt många) ansiktsmasker, bland annat en mot finnar och acne.
1 klyfta citron
2 msk vinäger
1 dl vatten.
Blandas och läggs på på ''problemområden'' i rengjort ansikte och tvättas bort med ljummet vatten, men nu till frågan;
Jag har bara balsamvinäger hemma, någon som vet om det
funkar? Alltså är det typ samma sak eller? I-landsproblem, I know, men lägger ju inte vad som helst i ansiktet
Glöm den där skiten, honung ska det vara. Huden blir mjuk som sammet. Rengör ansiktet men torka det inte så noga efter, direkt efter så smetar du vanlig honung i hela ansiktet och har det där så länge du kan.
har ett eget recept:
en matsked chilipeppar
en matskep dijonsenap
honung
raklödder
huden kommer inte fatta vad som hände.
Angelize:
Glöm den där skiten, honung ska det vara. Huden blir mjuk som sammet. Rengör ansiktet men torka det inte så noga efter, direkt efter så smetar du vanlig honung i hela ansiktet och har det där så länge du kan.
Men har det samma effekt då? 😀
mörv:
har ett eget recept:
en matsked chilipeppar
en matskep dijonsenap
honung
raklödderhuden kommer inte fatta vad som hände.
Haha... seriöst..?
bbeccie:
Haha... seriöst..?
jadå. chilipepparn ökar blodflödet, dijonsenapen öppnar porerna, honungen mjukgör och raklöddret är mest för att få lite konsistens på det.
mörv:
jadå. chilipepparn ökar blodflödet, dijonsenapen öppnar porerna, honungen mjukgör och raklöddret är mest för att få lite konsistens på det.
Aha. Lät läskigt.
mörv:
xDD
passaro:
xDD
schhh!
bbeccie:
Men har det samma effekt då? 😀
honung är känt för att vara bra för huden så kör bara
süpplü:
lera, maskar, tonfisk och vitlök är jättebra mot finnar
mm jag ska testa det vad mer?????
Avregistrerad:
huden kommer inte fatta vad som hände.