Notifications
Clear all

Antidepressiva

_13th

_13th:

Dock var säkerligen miljöombyte en bidragande orsak till bättre mående, men jag kunde inte undgå att notera hur jävla kukfittsskrjgns började äta sönder min skalle en kort tid efter att mina föräldrar bestämde sig för att jag egentligen mår hur bra som helst och ej skulle äta lyckopiller.

Men, längsta meningen någonsin eller. [mad]

ReplyQuote

Zoloft (sertralin) är bra... Jag har inte fått några biverkningar iallafall... Fick fluoxetin först, men den frätte sönder mina tarmar från första dagen så jag hann bara ta en tablett. Jag har ingenting att jämföra med med andra ord men eftersom min omgivning märker skillnad så antar jag att Zoloft är effektivt, hur mycket vet jag dock inte. Inte mot ångest och självmordstankar men jag orkar mer och har fått bättre kognitiv förmåga.
Jag tar även Zyprexa, mot ångesten, den motar bort s-tankarna vilket inte Zoloften gör. S-tankarna utlöses nämligen av ångest... Zyprexa ftw, jag har inte fått en enda biverkning förutom lite, lite darrningar men det är ju piece of cake jämfört med lidandet utan den.

ReplyQuote

raally:

herregud kvinna, jag däckar efter två stycken krävs bara en halv för att jag ska kunna sova

Atarax.. Jag kunde smälla i mig 200 mg (8 tabletter) i ett svep utan den minsta effekt. Lurigt det där

ReplyQuote
blum
 blum

oggelgoggel:

Sertralin men jag vet inte om det är medicinen eller lugnt liv som gör att det går bättre. Så fort nått händer bajsar jag ju sönder huvudet igen.

+1

sen kan jag inte sova utan att ta sömnmedicin sen jag började med sertralin, men propavan är iaf inte beroendeframkallande så det gör inget att jag käkar dem varje kväll.

isola:

somnar folk av dem?
jag tog 4-5 st per dag för några år sen mot ångest, men hände inget spec[confused]

Blir inte heller trött av dem, inte av theralen heller som också är ångestdämpande. Däremot kan det bli lite lättare att somna och att slippa vakna på nätterna pga ångest om man tar dem. Fast det krävs många, och nu duger propavan fint så jag tar inga andra alls.

ReplyQuote

Det får vi se!

ReplyQuote

Lindblom:

sen kan jag inte sova utan att ta sömnmedicin sen jag började med sertralin, men propavan är iaf inte beroendeframkallande så det gör inget att jag käkar dem varje kväll.

hade fan skitsvårt å sova först men vetefan om det var medicinen. nu sover jag fan hela tiden även om jag vaknar väldigt ofta om nätterna och gjort det länge [n]

ReplyQuote
blum
 blum

oggelgoggel:

hade fan skitsvårt å sova först men vetefan om det var medicinen. nu sover jag fan hela tiden även om jag vaknar väldigt ofta om nätterna och gjort det länge [n]

ah, det gör jag med om jag försöker sova utan pillerererer. sen kan jag sova hela dagarna om jag inte ställer klockan, måste göra det på helger också annars sover jag till 16 minst >.> men somna går icke!

ReplyQuote

Har ätit:
Fluoxetin
Zoloft

Äter:
Cymbalta
Risperdal

ReplyQuote

fick atarax för att kunna sova. Skriver hon klockan 4.25 på natten ;D

ReplyQuote

Mårran:

Atarax.. Jag kunde smälla i mig 200 mg (8 tabletter) i ett svep utan den minsta effekt.

Samma här[shake]
Är iofs samma sak med stesolid, men med dem kände jag väl någon skillnad iaf.

Jag har börjat med Theralen igen, tar som attans nu, (tog bra förut, men inte så här bra) och ska byta ut zyban mot citalopram. Zyban fick jag av en experimenterande läkare som ville se om det gav effekt, är nämligen itne bevisat att det ska fungera som antidepressivt, det är i grund och botten en rökavvänjningsmedicin.

Helt klart att olika mediciner fungerar olika på olika personen. höhö, det visste ni inte va [wink][n]

ReplyQuote

Citalopram. Funkar jättebra för mig[bigsmile] Men det krävs en hög dos, så lite biverkningar blir det ju[n]

ReplyQuote

Fluoxetin, märker iallafall sjuka skillnader om jag inte tar dom..

ReplyQuote
Hampie

Citalopram och Oxascand mot ångest. Har gett effekt mot depressionen och ångesten faktiskt, men känner att jag blir sämre igen nu, men är inte säker. Vår vänta lite till och se.

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote