Mullis711 beter sig illa mot andra användare. Skriver saker om folk i allmänhet och om användare och påstår att de är si och så.
Drakfisk (aka stringburka) anmälde bl.a detta inlägget (ovan) och skrev att bann kanske borde sitta på sin plats.
Jag är inte helt emot det då jag flertalet gånger sagt till denna användaren att chilla med personangreppen. Men vill höra er åsikt om det också innan detta steget tas, samt om det ens ska tas.
Har du varnat?
André Vifot Haas:
Har du varnat?
Två varningar med sammanlagt 5vp. Kan ge fler efter senaste uttalandet. Har dessutom 2-3 ggr sagt till honom i trådarna 8Ögon i en plåthink har också gjort detta).
Xisco:
Två varningar med sammanlagt 5vp. Kan ge fler efter senaste uttalandet. Har dessutom 2-3 ggr sagt till honom i trådarna 8Ögon i en plåthink har också gjort detta).
Föreslår att du varnar igen. Denna gång med en tillsägelse om att fortsatta övertramp kommer att leda till bann.
Vad säger ni andra?
Jag tycker att han kan varnas och sägas till ett par gånger innan bann. Varningar och tillsägelser har skett. Det kan ju vara bra med PM också för att människan ska fatta.
Men jag är inte opposed to bann, så att säga.
- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ögon i en plåthink:
PM också
Eller en varning
André Vifot Haas:
med en tillsägelse om att fortsatta övertramp kommer att leda till bann.
Det är nog bättre eftersom det är en tydligare kanal för moderering än PM.
Jag vill passa på att påminna om att kopiera in vad personen sagt i varningsmeddelandet. Jag försökte kika igenom hans varningar för att se vad han gjort, men eftersom posterna är borttagna kan jag inte se det.
Åtta:
Jag försökte kika igenom hans varningar för att se vad han gjort, men eftersom posterna är borttagna kan jag inte se det.
Har vi inte sagt att meddelanden ska stå kvar så att man slipper kopiera in det som de sagt?
Xisco:
Har vi inte sagt att meddelanden ska stå kvar så att man slipper kopiera in det som de sagt?
Tycker att Åttas förslag i så fall är bättre. I alla fall så att vi i efterhand har mer av en ungefärlig haj på vad förseelsen rörde. Kåppypejst tar ju inte lång tid eller mycket energi lix. Samt att skiten slipper ligga kvar i forumet, det är gott i sig.
Åtta:
Jag vill passa på att påminna om att kopiera in vad personen sagt i varningsmeddelandet. Jag försökte kika igenom hans varningar för att se vad han gjort, men eftersom posterna är borttagna kan jag inte se det.
Vet inte om vi har pratat om det, men en fiffig lösning på nya sajten vore om meddelandet automatiskt kopierades när man varnade. Typ så här:
----
Åtta:
Jag hatar alla jävla pandor! DÖDA!
Aja baja, även pandor ska ha rätt att få leva på denna jord. Du får två varningspoäng. Tänk på vad du skriver i forumet i fortsättningen, och läs gärna igenom våra regler ett varv extra!
André Vifot Haas:
Vet inte om vi har pratat om det, men en fiffig lösning på nya sajten vore om meddelandet automatiskt kopierades när man varnade.
En ännu fiffigare lösning vore att moderatorer hade tillgång till "borttagna" forumposter, så att länken till dem aldrig dog.
Åtta:
En ännu fiffigare lösning vore att moderatorer hade tillgång till "borttagna" forumposter, så att länken till dem aldrig dog.
Ja, det är verkligen superfiffigt!
André Vifot Haas:
Ja, det är verkligen superfiffigt!
Vilken tur att vi kommer att göra så då.
Kommer de här underbara förslagen fakteligen genomföras eller tauntar ni bara???
Ögon i en plåthink:
Kommer de här underbara förslagen fakteligen genomföras eller tauntar ni bara???
Nej, vi kommer bara att köpa upp Lunarstorm och rebranda det. Vi kommer inte att utveckla någonting nytt egentligen.
Åtta:
Nej, vi kommer bara att köpa upp Lunarstorm och rebranda det. Vi kommer inte att utveckla någonting nytt egentligen.
Anade det.