Notifications
Clear all

Arbetsförmedlingen

ööörkarn:

WTF? Det finns ju ingen logik alls i det??? Ingen tänker jobba som ett as för att kaaanske få pengar. [confused]

Nej, precis. Jag påtalade det för kontorsansvarige, men då jämförde den dumme jäveln det med att "Om du har ett jobb som kontrollant på lastbilsdörrar och ska se till att de stängs och så GÖR inte du det. Tycker du att du är VÄRD den lönen då?". Han menade alltså att det var mitt eget fel att jag inte sålde någonting och när jag påtalade det sa han "Amen hur kommer det då sig att det finns folk där ute som säljer för flera 100.000 kr i veckan?"

ööörkarn:

Hah... Vad jag inte fattar är varför i helvete såna där bluffmakare fortsätter med skiten dom håller på med. Det innebär bara problem för alla parter. Inklusive dom själva uppenbarligen. Vad tänker dom med??

De tänker på att tjäna pengar på så ohederliga sätt som möjligt. Men de lär väl förmodligen komma på andra tankar när de går i konkurs och blir dömda till fängelse för bedrägeri och ekobrott.

ReplyQuote

Spelman:

Nej, precis. Jag påtalade det för kontorsansvarige, men då jämförde den dumme jäveln det med att

Det där är bara ursäkter. Fruktansvärt dåliga sådana också. [shake]

Spelman:

De tänker på att tjäna pengar på så ohederliga sätt som möjligt.

Så är det ju med all kriminalitet... Ingen skulle vara kriminell om man inte tror att det är enklaste sättet att tjäna mycket pengar snabbt.

Spelman:

Men de lär väl förmodligen komma på andra tankar när de går i konkurs och blir dömda till fängelse för bedrägeri och ekobrott.

Tyvärr får man ut pengar när man går i konkurs... Men fängelset borde vara en tankeställare. Dom får tid att tänka över det iaf.

ReplyQuote

ööörkarn:

Det gjorde min med. xD Jag vill minnas att han kluddade dit titanic med.

de måste ha gått samma kurs eller nåt tillsammans, eller läst samma bok. Vår ritade inte titanic men nämnde det:P

ReplyQuote

Nirvana:

de måste ha gått samma kurs eller nåt tillsammans, eller läst samma bok. Vår ritade inte titanic men nämnde det:P

Det är ett standardexempel. Jag fick höra om det där jävla isberget när jag gick i skolan med.

ReplyQuote