Notifications
Clear all

argumenterande tal

Topic starter

cigarettejob:

say what?

say that?

ReplyQuote

Ta något som du verkligen är för/emot. Något du har starka åsikter om helt enkelt.

ReplyQuote
Topic starter

Budolicious:

say that?

say fat?

ReplyQuote
Jeay_L

cigarettejob:

nix, vi får välja vad som helst... sjukt drygt

What [surprised] vad går du för lyxskola?

cigarettejob:

de där lät lite intressant, men jag e nog inte tillräckligt insatt i den musikstilen lala

Vet inte om jag får räknas som insatt, jag lyssanr mkt på såna band som har fått den där "depp" stämpeln på sig så jag har fått spendera några år med att neka till att dom är sådär depp, i övrigt så går jag naturbruks häst så har inte haft musik sen 9:an

ReplyQuote
Topic starter

Jeay_L:

What vad går du för lyxskola?

asså det är inget nationellt prov eller så, bara en vanlig svenskauppgit

ReplyQuote
Jeay_L

cigarettejob:

asså det är inget nationellt prov eller så, bara en vanlig svenskauppgit

Det förklarar saken! Då vi bara skulle hålla ett tal har jag för mig att jag pratade om islandshästar, gjorde klart talet på en förmiddag. Körde samma stil på Nationella prov talet skrev ett PM som läraren skulle ha, å sen gjorde jag en punktlista på det jag skulle ta upp och skrev upp citatet jag skulle börja med.

ReplyQuote
Topic starter

passaro:

Argumentera för att ta bort fängelsesystemet. Gjorde jag i SvA.[cool]

Vad hade du för annan lösning? *nyfiken* [smile]

ReplyQuote
Zittam

Varför man skall leva som hippe.

Gjorde jag som SvB! 😀

ReplyQuote
Topic starter

Någonting som ligger i tiden. Jag höll ett argumenterade tal i 2an om att bojkotta OS i kina, var ju aktuellt då.

Nu är ju frågan om nedladdning jävligt aktuell, satsa på den [party]

ReplyQuote

Jag har ett argumenterande tal om att jag är för homoadoption som jag körde nu i svenska C. Fick dock bara VG+. Jag hade också svårt att komma på ett ämne. Ville ha dödshjälp först, men det snodde någon annan. Men man kan ta värsta lilla saken. En klasskompis till mig tog typ tesen "rökfri zon på skolan". Sen var det någon som hade bloggningen, nån hade abort, nån hade homoäktenskap osv. I ettan gjorde jag även ett tal om Mobbning som blev typ som ett argumenterande tal.

ReplyQuote
Topic starter

Knothole:

Vad hade du för annan lösning? *nyfiken* [smile]

Kommer inte ihåg vad jag sa. Kom så småningom när man stod där och argumenterade mot sin motståndare.[rolleyes]

ReplyQuote
Topic starter

har två alternativ just nu, "avskaffa barbiedockan" för att den ger fel bild till barn. Eller "Mot djurplågeri" för att de e hemskt.

Rösta!

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote