Det är ju två väldigt klichéiga ämnen du har att välja ämnen, så det blir ett väldigt tråkigt tal oavsett. Det är roligare att ta nåt som inte alla snackar om ändå. En kompis till mig höll ett argumenterande tal för legalisering av kokabusken, det var jätteintressant. Eftersom han faktiskt tog det seriöst och var väldigt logisk i sina argument blev det ju något som folk faktiskt lyssnade på istället för "det gamla vanliga".
Det blir nog roligare både för dig och för alla som ska lyssna om du tar ämnen som det finns lite mer substans till, med lite mer djup. Då får man ofta också lite mer poäng hos läraren för att man visar att man tänkt till lite också 😉
_pineapple_:
Det blir nog roligare både för dig och för alla som ska lyssna om du tar ämnen som det finns lite mer substans till, med lite mer djup. Då får man ofta också lite mer poäng hos läraren för att man visar att man tänkt till lite också 😉
ja men grejen är ju att jag inte kommer på några sådana ämnen, som jag ändå kan lite om och som intresserar mej.. kommer bara på just dessa klichéiga ämnena.
dock har jag ett nytt förslag men som ni säkert också kommer dissa sönder. Det lyder såhär: Förläng fängelsestraffen!
Tråden låst på grund av inaktivitet