Aviseringar
Rensa alla

Aspergers

Min bror har Aspergers... vad kan jag säga?

Han har mycket kompisar, det går fin-fint i skolan, ingen har märkt det utan att han har berättat det. Folk har märkt att han är lite speciell, men dom flesta tycker han är jättecharmig och snäll 🙂

När vi var små fick han inte vara med och leka så ofta, för han tyckte att det var han som skulle bestämma allt eftersom det var roligast för han... men idag har han "lärt" sig så mycket om socialt samspel att hans Aspergers inte märks!

SvaraCitera

Min bror har Aspergers... vad kan jag säga?

Han har mycket kompisar, det går fin-fint i skolan, ingen har märkt det utan att han har berättat det. Folk har märkt att han är lite speciell, men dom flesta tycker han är jättecharmig och snäll 🙂

När vi var små fick han inte vara med och leka så ofta, för han tyckte att det var han som skulle bestämma allt eftersom det var roligast för han... men idag har han "lärt" sig så mycket om socialt samspel att hans Aspergers inte märks!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Det är ett handikapp

Ett handikapp ?
Det beror väll lite på om man låter det bli ett handikapp.

SvaraCitera

Jellybeans:

Ett handikapp ?

Hur menar du?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Hur menar du?

Jag menar att det inte är något fysikt hinder.
Man är fortfarande en så kallad "normal" person även om man har Aspergers.

SvaraCitera
Meoow

Jag hade en kille i min klass under mellanstadiet som hade Aspergers, han slängde stolar omkring sig och blev galen om det fanns suddgummirester på hans bänk, han var t o m starkare än läraren men han var ett riktigt jävla mattesnille. [bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Meoow:

Jag hade en kille i min klass under mellanstadiet som hade Aspergers, han slängde stolar omkring sig och blev galen om det fanns suddgummirester på hans bänk, han var t o m starkare än läraren men han var ett riktigt jävla mattesnille. [bigsmile]

[y][y][y]
Jag skulle bli arg om någon hade kladdat suddgummirester på min bänk med :////

SvaraCitera
Meoow

Jellybeans:

[y][y][y]
Jag skulle bli arg om någon hade kladdat suddgummirester på min bänk med :////

Mjo, det skulle nog jag med [smile]

SvaraCitera
Opalma

Jellybeans:

Ett handikapp ?

Jellybeans:

Jag menar att det inte är något fysikt hinder.
Man är fortfarande en så kallad "normal" person även om man har Aspergers.

Ett handikapp behöver inte vara fysiskt. Det finns många former av psykiska handikapp som t.ex social fobi som hindrar dig från att kunna leva ett normail liv i den mån att du har svårt för sociala situationer och att vistas på platser där det finns mycket människor.

Dessutom kan arspergers i vissa fall leda till problem med tal och grovmotoriken, vilket gör att man blir klumpig (spiller ut saker/går in i möbler) vilket är ett lätt fysiskt handikapp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Eurynomous:

Kan någon förklara lite vad ASPERGERSyndrom är?

Har någon i familjen det?
Läst lite på internet och så , Men vill ta reda på mer om ASPERGERS.

Har du det själv?

SvaraCitera
Ämnesstartare

olikdigsjälv:

Har du det själv?

nej , därimot har en pojke jag älskar det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera