Lifegoeson:
Tycker det är bättre ändå än att vara tonåring.
Sant kanske Nånstans mittemellan barn och vuxen men med lite mer hormoner, identitetssökande och spänning
five squared:
Sant kanske Nånstans mittemellan barn och vuxen men med lite mer hormoner, identitetssökande och spänning
Tycker att allt diagnossnack nuförtiden börjar gå till överdrift.
Men jag är ju också aspie, så varför klaga
Lifegoeson:
:/
Woodcat:
Tycker att allt diagnossnack nuförtiden börjar gå till överdrift.
Sant. Men ibland nödvändigt då det (inte på papperet, men däremot i verkliga livet) ofta krävs en diagnos för att man ska få adekvat hjälp i skolan
Woodcat:
Men jag är ju också aspie
five squared:
Sant. Men ibland nödvändigt då det (inte på papperet, men däremot i verkliga livet) ofta krävs en diagnos för att man ska få adekvat hjälp i skolan
Ack, så sant
Jag tycker inte att det märks alls lika mycket på tjejer som på killar. Jag känner en kille som har den diagnosen och han är nog ganska extrem, går inte att resonera med honom i över huvud taget.
Totalt socialt inkompetent. Han var underbar när han var en liten pojke.
Sedan känner jag en vuxen kvinna också, och hon har väl inga sociala problem. Hon är bara... annorlunda. Tycker saker, typ, att kjolar är för korta etc. Hon är jättetrevlig
Det är nog vanligare än vad folk tror, jag har Asperger. På väldigt låg nivå dock så ingen behöver störas av det bara jag som har lite flum tankar ibland. Jag tror nog att jag är roligare som person nu än om jag inte hade haft Asperger.. Men inte vet jag haha
Tråden låst på grund av inaktivitet