Trådlös:
Det handlar om vana, är man van att äta kött och älskar kött så är det självklart kämpigt att sluta med det.
handlar inte alls om vana
det handlar om näring
Trådlös:
Du sa att det är mer rätt att döda djur, det håller jag inte med om. Det är lika fel (för människor) att döda djur som människor.
var går gränsen då? varför är det då inte lika fel att döda typ räkor eller morötter?
Trådlös:
Villka djur är lika smarta som människan så de kan välja, och förstå att de kan överleva utan kött? De dödar väl på instinkt? Medan vi gör det medvetet och med vilja och kunskap.
precis inga djur tänker så, och hittills har ingen brytt sig om en varg tar en kanin eller ej...
vi är komplicerade och i princip odlar fram kött för att vi är så många och ska effektivisera så mkt som möjligt
Trådlös:
Folk som har katter kan ju iofs sätta dem i vegetarisk kost? men jag vet inget om vad katter behöver lr inte
katten kommer bli galen då hehe, den måste få jaga och den måste få äta kött annars blir den ledsen...
Hänskapt:
betyder det att du är frisk i planeten? nej
För din åsikt om mitt mentala tillstånd betyder ju så mycket för mig.
Niceandkindperson:
För din åsikt om mitt mentala tillstånd betyder ju så mycket för mig.
hade hoppats på att det skulle ge något slags insikt, men inte ens verbalt våld verkar funka så jag ska inte fortsätta prata med dig
Hänskapt:
handlar inte alls om vana
det handlar om näring
Samma näring går att få genom vegetarisk kost om man äter väldigt varierat och/eller näringstabletter.
Hänskapt:
var går gränsen då? varför är det då inte lika fel att döda typ räkor eller morötter?
Räkor är djur. Morötter är inte det. Där går skillnaden. Så länge man inte skadar en levande varelse är det ok, grönsaker och frukt är inte levande varelser som har känslor, samvete osv.
Hänskapt:
katten kommer bli galen då hehe, den måste få jaga och den måste få äta kött annars blir den ledsen...
Dåså, då handlar det om instinkt hos andra djurarter.
Trådlös:
Samma näring går att få genom vegetarisk kost om man äter väldigt varierat och/eller näringstabletter.
mjo
Trådlös:
Räkor är djur. Morötter är inte det. Där går skillnaden. Så länge man inte skadar en levande varelse är det ok, grönsaker och frukt är inte levande varelser som har känslor, samvete osv.
haha
jämför du räkor med människor?
Hänskapt:
jämför du räkor med människor?
Haha palla.
Hänskapt:
hade hoppats på att det skulle ge något slags insikt, men inte ens verbalt våld verkar funka så jag ska inte fortsätta prata med dig
Det gör du rätt i med tanke på att jag inte är intresserad av någonting som du har att säga.
Lättlurade personer är, självklart är originalbilden omgjord till något helt annat som ska föreställa någon form utav varelse.
Trådlös:
Så länge man inte skadar en levande varelse är det ok, grönsaker och frukt är inte levande varelser som har känslor, samvete osv.
Samvete? Komochhjälp.