Subject: Ansökan om moderatorskap
From: tommy.brunn@gmail.com
To: moderator@ungdomar.se
Date: Thu, 16 Apr 2009 15:09:11 +0200
Användarnamn: Åtta (f.d. Nevon)
Namn: Tommy Brunn
Ålder: 18 år
Kontaktuppgifter:
- Email: tommy.brunn@gmail.com
- Tel.Nr: 070-3342149
- Adress: Smedvägen 12, 82076 Jättendal
- Hemsida: www.blastfromthepast.se
Hej!
Sedan november 2006 har jag nu varit en aktiv medlem på UM. Sedan dess så har jag knutit många vänskapsband och kontakter via sidan, utvecklat mitt skrivande rent enormt (minns ni tråden "När jag var liten hade jag ont i skorna"?), och t.o.m. träffat en flickvän. Nu känner jag att det är dags att jag ger tillbaka någonting mer än vad jag kan bringa som medlem.
För ett år sedan tog jag studenten från samhällsprogrammet med internationell inriktning, tillsammans med min mycket gode vän Martin Hall (Mhall/Mh4ll/Libertad), och bestämde mig då jag var ett år yngre än mina studiekamrater att jag skulle ta ett år till att göra andra saker än att bara plugga, och för att bestämma mig för vad jag ville studera sedermera. Som alla goda planer så gick även denna i stöpet. Det hela slutade med att jag bott i Stockholm i tre månader bara för att senare bli ett antal tusen kronor fattigare och precis lika arbetslös som innan. Hur som helst så var inte den tiden endast slöseri med tid, då jag under min Stockholmsvistelse lärde känna ett flertal människor från UM på ett mer personligt plan. Jag blev t.ex. god vän med Timeisrunningout, 20Dollar, Lampan, Mario m.fl. Förutom detta så spenderade jag många timmar med att lära mig programmeringsgrunder (vilket jag tidigare endast gjort halvhjärtade försök till att göra), vilket gjorde att jag insåg att jag nog skulle satsa på att utbilda mig till någonting inom systemvetenskapens spännande värld.
Nu till hösten kommer jag med stor sannolikhet att börja studera just systemvetenskap vid Luleå Tekniska Universitet. Mitt val av universitet var ganska enkelt, då min flickvän (Capture) bor i just denna stad, och jag därför gärna flyttar dit - trots 11 månader lång vinter, 3-kilos mygg och våldsamma uppror från samebefolkningen. Fram till dess så studerar jag matte vid Komvux i min hemkommun, jobbar idéelt på en trädgård i ett närliggande samhälle, utvecklar mina kunskaper inom bl.a. Python, samt sköter om min relativt nystartade blogg www.blastfromthepast.se/blabbermouth. Jag och Libertad ligger också i startgroparna för ett nytt, hemligstämplat projekt vars primära uppgift är att ge oss passiva inkomster stora nog att vi ska kunna finansiera ett gemensamt boende i en liten etta i en förort till Kiruna.
Som jag sade tidigare så önskar jag nu ge någonting tillbaka till UM. Men framförallt så vill jag förbättra och förändra saker som jag tycker är felaktiga eller skulle kunna göras bättre, och jag tror definitivt att en moderatorspost ger större möjligheter till detta.
Jag hoppas att jag med detta brev har gett er hopp om mänskligheten, eller åtminstone insett att jag inte bara är en irriterande rättshaverist med en passion för att skriva långa trådar, och jag ser fram emot att höra av er.
Önskade delforum att moderera (i önskad ordning):
1. Forum X - Då jag utan tvekan är mest aktiv inom denna del av forumet så skulle jag gärna även moderera den eller någon av underforumen (då helst klotter). Jag har god kännedom om var linjen går för vad som bör låsas eller ej, och jag inser vikten utav att låta Forum X med sina delforum vara så fritt som möjligt, samtidigt som det måste följa de regler som satts upp.
2. Datorer och IT - Jag har ett mycket stort och brett intresse av teknik i alla dess forme, så jag kan utan problem sortera och på ett effektivt vis moderera de trådar som här skapas.
3. Övriga diskussioner - I likhet med Forum X så är det aningen svårt att motivera varför jag skulle vara en så bra moderator för just detta delforum. Jag tror helt enkelt att min goda kännedom om Ungdomar.ses regler (jag skulle gissa att jag är en av få medlemmar som faktiskt läst dem) skulle vara mig till gagn i modererandet av en så generell forumdel. Vidare så anser jag har förmågan att avgöra vad som hör hemma i klotter och vad som platsar i övriga diskussioner.
4. Skola och Jobb - Trådar i denna forumdel behandlar ofta trådar som handlar om ren informationssökning - någonting jag anser mig vara väldigt bra på. Även om moderering ofta må handla om att korrigera poster och trådar som bryter mot reglerna, så tillhör det även en moderators ansvar att vara hjälpsam mot användarna och så ofta som möjligt svara på deras frågor. Där tror jag att jag kan vara till stor hjälp.
5. Språk och Språkvetenskap - Samma princip som ovan kan appliceras på denna forumdel. Den enda skillnaden är att jag råkar ha ett mycket stort intresse för språk. Även här tror jag att jag skulle kunna vara till stor hjälp.
Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner