Notifications
Clear all

Avaktivera Usim


Topic starter

Hejsan UM, Jag har ett mobilrelaterat problem.
Min mobil har hela dagen vart väldigt konstig, jag har ej kunnat mottaga eller skicka sms/mms och jag har inte heller kunnat ringa eller bli ringd till, allt annat funkar så som spel och liknande.

Det står längst ner på displayen "avaktivera USIM" och detta vet jag icke hur man ska göra, jag har googlat på det men jag har inte hittat någon information om hur man ska gå till väga.

Om någon vet hur man ska göra skulle jag bli väldigt tacksam, jag behöver verkligen mobilens kommunikations funktioner.

EDIT: Har en Lg KP500 med ett comviq kompis abonnemang


   
Quote
Ämnesetiketter

Du kan ju börja med att tala om vad du har för mobil och för operatör så går det nog mkt enklare att hjälpa dig.


   
ReplyQuote
Topic starter

tobias:

Du kan ju börja med att tala om vad du har för mobil och för operatör så går det nog mkt enklare att hjälpa dig.

ah Bra ide, tänkte inte på det


   
ReplyQuote

Zodiac93:

Om någon vet hur man ska göra skulle jag bli väldigt tacksam, jag behöver verkligen mobilens kommunikations funktioner.

Några av anledningarna till att man inte kan skicka sms/mms är att inkorgen eller skickat-korgen är full.

Om jag vore du skulle jag testa med att stänga av mobilen och sätta på den igen, om det inte hjälper gå in på hemsidan för mobiltillverkaren och sök efter det problemet du hade.. Ifall detta inte hjälper, gå till en affär och be om hjälp..:P


   
ReplyQuote

Zodiac93:

Det står längst ner på displayen "avaktivera USIM" och detta vet jag icke hur man ska göra

Låter som en bugg eftersom du inte har en 3G mobil så du kanske har gammal mjukvara men du kan lämna in den gratis för uppdatering mot garantin.

Det du kan testa för att själv fixa den nu är att återställa fabriksinställningarna / total återställning och kolla så att du har rätt meddelandecentralnr. i sms inställningarna, Comviq kör med: +46 707 99 00 01


   
ReplyQuote
Topic starter

Borgeus:

Några av anledningarna till att man inte kan skicka sms/mms är att inkorgen eller skickat-korgen är full.

Om jag vore du skulle jag testa med att stänga av mobilen och sätta på den igen, om det inte hjälper gå in på hemsidan för mobiltillverkaren och sök efter det problemet du hade.. Ifall detta inte hjälper, gå till en affär och be om hjälp..:P

Tack ska prova det :D:D

Frazze:

Låter som en bugg eftersom du inte har en 3G mobil så du kanske har gammal mjukvara men du kan lämna in den gratis för uppdatering mot garantin.

Det du kan testa för att själv fixa den nu är att återställa fabriksinställningarna / total återställning och kolla så att du har rätt meddelandecentralnr. i sms inställningarna, Comviq kör med: +46 707 99 00 01

Ska prova Hehe Tack :D:D


   
ReplyQuote

Zodiac93:

Tack ska prova det :D:D

fast jag har ingen aning vad USIM är.


   
ReplyQuote

kolla i din instruktionsbok? eller kolla pp Lgs hemsida.


   
ReplyQuote
Topic starter

Borgeus:

fast jag har ingen aning vad USIM är.

Det har inte jag heller haha x)


   
ReplyQuote

Zodiac93:

Det har inte jag heller haha x)

Står på wikipedia.


   
ReplyQuote

Zodiac93:

Det har inte jag heller haha x)

Mina tips brukar jag göra på ALLA problem med mobilen..:)


   
ReplyQuote

inaktiverat SIM-kort?


   
ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
ReplyQuote