Jag är endå lite sne på att dom inte lyckats fånga kriget allt för bra. Fast å andra sidan, skulle man fånga en strid jävligt bra tror jag ingen skulle vilja spela.. Lite synd att närkampsscenen var så blek, där kunde de vunnit ett gäng poäng i min bok, om dom följt med i utvecklingen lite.
Oj, redan kommit två videos till? Najs med uppdatering
tradet:
Man drar bak manöverhandtaget, istället för att bara trycka på sistaskottspärren, ingen utbildad soldat skulle göra så, inte ens en rysk alkoholist!
Ehm, det är ju helt och hållet beroende på vilket vapen och vilken modell det gäller. Skulle inte tro att alla ryska vapen har sistaskottspärr.
AK5C är exempelvis första modellen i Sverige som har det. Jag är inte utbildad på det.
Det fungerar lika bra att ha kvar en kula i loppet och byta magasin innan man har skjutit slut ammunitionen i det första.
Jucka:
rekommenderar starkt att ni provar det som den högst rankade kommentaren beskriver
Riktigt bra timing där när han blir attackerad bakifrån.
Marmoth:
Ehm, det är ju helt och hållet beroende på vilket vapen och vilken modell det gäller. Skulle inte tro att alla ryska vapen har sistaskottspärr.
Fast nu var det ju en M4 som användes i videoklippet... Och klart so, fan det spelar roll vilken typ av vapen och magasin, men en M4 med ett vanligt jävla magasin spänns upp av sistaskottspärren.
Marmoth:
AK5C är exempelvis första modellen i Sverige som har det. Jag är inte utbildad på det
Jag är.
Marmoth:
Det fungerar lika bra att ha kvar en kula i loppet och byta magasin innan man har skjutit slut ammunitionen i det första.
Ja, men görs det i filmen?
Det jag stör mig på är att man gör FEL handhavande vid en omladdning, inte ett magasinbyte. Vid magasinbyte är det ju bara att trycka till magasinspärren så gör gravitationen resten, eller om man är combat så vrider man magasinsbrunnen 90grader in mot kroppen och arbetar där.
tradet:
men en M4 med ett vanligt jävla magasin spänns upp av sistaskottspärren.