Jag är endå lite sne på att dom inte lyckats fånga kriget allt för bra. Fast å andra sidan, skulle man fånga en strid jävligt bra tror jag ingen skulle vilja spela.. Lite synd att närkampsscenen var så blek, där kunde de vunnit ett gäng poäng i min bok, om dom följt med i utvecklingen lite.
Oj, redan kommit två videos till? Najs med uppdatering
tradet:
Man drar bak manöverhandtaget, istället för att bara trycka på sistaskottspärren, ingen utbildad soldat skulle göra så, inte ens en rysk alkoholist!
Ehm, det är ju helt och hållet beroende på vilket vapen och vilken modell det gäller. Skulle inte tro att alla ryska vapen har sistaskottspärr.
AK5C är exempelvis första modellen i Sverige som har det. Jag är inte utbildad på det.
Det fungerar lika bra att ha kvar en kula i loppet och byta magasin innan man har skjutit slut ammunitionen i det första.
Jucka:
rekommenderar starkt att ni provar det som den högst rankade kommentaren beskriver
Riktigt bra timing där när han blir attackerad bakifrån.
Marmoth:
Ehm, det är ju helt och hållet beroende på vilket vapen och vilken modell det gäller. Skulle inte tro att alla ryska vapen har sistaskottspärr.
Fast nu var det ju en M4 som användes i videoklippet... Och klart so, fan det spelar roll vilken typ av vapen och magasin, men en M4 med ett vanligt jävla magasin spänns upp av sistaskottspärren.
Marmoth:
AK5C är exempelvis första modellen i Sverige som har det. Jag är inte utbildad på det
Jag är.
Marmoth:
Det fungerar lika bra att ha kvar en kula i loppet och byta magasin innan man har skjutit slut ammunitionen i det första.
Ja, men görs det i filmen?
Det jag stör mig på är att man gör FEL handhavande vid en omladdning, inte ett magasinbyte. Vid magasinbyte är det ju bara att trycka till magasinspärren så gör gravitationen resten, eller om man är combat så vrider man magasinsbrunnen 90grader in mot kroppen och arbetar där.
tradet:
men en M4 med ett vanligt jävla magasin spänns upp av sistaskottspärren.
Då får man väl förutsätta att de inte har vanliga "jävla" magasin i spelet
Men annars ska rätt självklart vara rätt. Dock tror jag inte folk som inte har utbildning på vapen med sistaskottspärr bryr sig, eller ens lägger märke till det.
Om jag skaffar det här är det nog inte för multiplayer-lägets skull. Har inte höga förväntningar på det då jag inte alls uppskattar MP från BF:BC2 eller CoD.
Även om nya BF3 nog ser rätt snyggt ut och verkar rätt actionpackat, gillar jag spel där lagspel krävs.
Förutom visuellt verkar inte mycket ha ändrat sig. Tvivlar på att man kommer ha mer än 64 spelare eller större "kartor" än nån ynka km2 om ens det.
Personligen tycker jag att många spel nu för tiden görs på tok för snabba, täta och actionpackade från första till sista gevärsskott...till bekostnad på spänningen.
Marmoth:
Då får man väl förutsätta att de inte har vanliga "jävla" magasin i spelet
De enda STANAGmagasinen till 5.56 jag sett som inte har extraläppen för sistaskottspärr är faktiskt de gamla svenska plåtmagasinen, så så länge de inte köpt svenskt överskott så tror jag inte att det är ett magasin som saknar 😉
Marmoth:
Men annars ska rätt självklart vara rätt. Dock tror jag inte folk som inte har utbildning på vapen med sistaskottspärr bryr sig, eller ens lägger märke till det.
Fast detta dödar ju en del av nöjet för mig (och andra anställda) att spela liknande spel, det är ju detaljerna som gör helheten.
aksustik:
Personligen tycker jag att många spel nu för tiden görs på tok för snabba, täta och actionpackade från första till sista gevärsskott...till bekostnad på spänningen.
Dagens ungdom vill ha spänning hela tiden, händer inget på några sekunder så är det tråkigt, och då vill man inte spela. Jag skulle vilja se mer verklighetstrogna strider i moderna spel. Det är ju oftast inte så att man skjuts på, och det är helt tomt på civila, att allt händer sådär fint koreograferat, eller att man ens har sitt vapen i händerna. Eller att ens en begynnande eldstrid ger starten för ett flera timmars konstant eldöppnande. Oftast så är ju striden uppdelad med ett flertal pauser.
Jag saknar också lite paniken när man måste stridsmagga också.. 😀
aksustik:
Ja, usch. Medal of Honor var en riktig besvikelse. Men BF är ändå det spelet som håller högst klass i multiplayer. Där ges man ändå möjlighet till lite taktiska framryckningar i vissa game modes utan att man blir attackerad och beskjuten hela tiden.
tradet:
Fast detta dödar ju en del av nöjet för mig (och andra anställda) att spela liknande spel, det är ju detaljerna som gör helheten.
Fast det är väl det som är grejen. Inte vill man sätta sig vid ett 100% realistiskt spel och nästan "ta med jobbet hem", om man nu är militärt aktiv i yrket? Eller?
Marmoth:
Fast det är väl det som är grejen. Inte vill man sätta sig vid ett 100% realistiskt spel och nästan "ta med jobbet hem", om man nu är militärt aktiv i yrket? Eller?
Fast där är ju skillnaden. Jag har inte spelat krigsspel seriöst sen jag började i det militära. Dock är det ganska roligt att sätta sig med vänner och spela, och bara ta det lugnt. Sen är skillnaderna mellan att springa runt och kriga via en tv, eller på riktigt är så milsvida att jhag känner inte att jag "jobbar". Då är det i mina ögon tråkigare att spela typ lasertag, får då använder man ju kroppen och psyket på ett liknande sätt.
Och jag såg precis att jag absolut inte på något sätt svarat på din fråga .
Det jag menar ur all flummighet är att jag kan uppskatta ett välgjort spel så mycket mer än spel där det tappas så otroligt mycket i de små detaljerna.
Om man lägger in film, eller böcker t.ex. så är det ju samma sak. Jag personligen hatar verkligen Tom clancy, för hans noveller är helt värdlsfrånvända mot hur det ser ut i "kriget". Hans noveller har ju grunden att huvudpersonen är the good guys, och de gör aldrig något dumt, medans the "baddies" är helt igenom elaka. Världen fungerar ju inte riktigt så i verkligheten, och det tar bort en del av nöjet för mig att läsa. Likadant som för mina Mek-vänner som blir tokiga så fort bilar gör omöjliga saker.
tradet:
Sen är skillnaderna mellan att springa runt och kriga via en tv, eller på riktigt är så milsvida att jhag känner inte att jag "jobbar".
Självklart är det milvida skillnader. Men det är ju det jag menar.
Om du inte känner att du "jobbar" så har du ju egentligen ingen anledning att anmärka på spelen. Spel är spel, långt ifrån verklighet. Hur man ska göra, eller inte göra vid omladdning känns ju onödigt att haka upp sig på då. Det är ju bara ett spel på fritiden.
tradet:
Då är det i mina ögon tråkigare att spela typ lasertag, får då använder man ju kroppen och psyket på ett liknande sätt.
Detta förstår jag inte heller. Efter att ha gjort värnplikt och annat dylikt så är det ju bara kul att spela laserdome (vi säger inte lasertag där jag kommer ifrån) eller paintball eller liknande och bara slappna av.
Att använda sig av militära stridstekniker vid laserdome är ju formligen omöjligt eftersom att alla småungar och andra bara springer och leker. Det är ju det man ska göra.. leka.. inte ta det på allvar. Allvar på jobb, lek på fritiden.
tradet:
Och jag såg precis att jag absolut inte på något sätt svarat på din fråga .
Och jag såg inte detta innan jag skrev det andra 😉
har ej påverkats av hajpen. kan bero dock på att jag inte äger en "fet gaming pc" samt tycker militär-shooters är ointressant.
Marmoth:
Om du inte känner att du "jobbar" så har du ju egentligen ingen anledning att anmärka på spelen. Spel är spel, långt ifrån verklighet. Hur man ska göra, eller inte göra vid omladdning känns ju onödigt att haka upp sig på då. Det är ju bara ett spel på fritiden
Jo visst är det så. men jag uppskattar mer en genomarbetad produkt än något dussinskit. Ska man ha en tändare så vill man ju ha en med charm. Ska man ha en klocka är det ju mycket roligare att ha en med själv och en vilja än en dussinklocka från ur&penn. Ska jag dricka sprit dricker jag mycket hellre ett glas laphroaig än en flaska Rysssmuggel.
Marmoth:
Att använda sig av militära stridstekniker vid laserdome är ju formligen omöjligt eftersom att alla småungar och andra bara springer och leker. Det är ju det man ska göra.. leka.. inte ta det på allvar. Allvar på jobb, lek på fritiden.
Fast grunden i rensa är ju där. Skydd genom rörelse och eld, hålla sig nära väggarna och visa så lite figur som man kan.
Sen kan det ju också handla om att sist jag spelade så var det med ett gäng fd och aktiva soldater, så det blev ju som det blev