Notifications
Clear all

Beach 09 - Langa alla tips du har för att få en slimmad kropp!

Topic starter

VAD KAN JAG TÄNKAS ÄTA TILL FRUKOST SOM ÄR SÅ NYTTIGT SOM MÖJLIGT!

(ÄTER INTE GRÖT, KESO OSV. OCH DET SKA GÅ FORT INNAN SKOLAN, ALLTSÅ INTE LÅNG TILLAGNINGSTID)

ReplyQuote
Topic starter

okej, jag ska lära mig äta havregrynsgröt. Men hur äckligt är itne det egentligen?[cry]

ReplyQuote
Topic starter

tygskor:

okej, jag ska lära mig äta havregrynsgröt. Men hur äckligt är itne det egentligen?[cry]

Kan du inte äta mackor, fil, kokta ägg eller yoghurt då om du inte tycker om gröt?
Havregrynsgröt är långtifrån så magiskt som det ofta framställs att den är.

ReplyQuote
Topic starter

Pakanajuhla:

Kan du inte äta mackor, fil, kokta ägg eller yoghurt då om du inte tycker om gröt?
Havregrynsgröt är långtifrån så magiskt som det ofta framställs att den är.

Mackor = Onyttigt
Kokta ägg= Är det nyttigt?
Yoghurt = Onyttigt

ReplyQuote
Topic starter

tygskor:

Mackor = Onyttigt
Kokta ägg= Är det nyttigt?
Yoghurt = Onyttigt

Mackor = onyttigt - Nej.
Kokta ägg = Onyttigt - Nej.
Yoghurt = Onyttigt - Nej.

Du får inte se det så himla svartvitt, och det säger jag inte för att vara moralkärring utan för att det stämmer ganska bra.

Om du tänker efter vad gröt t.ex faktiskt är, så skulle man kunna se det som att det är bröd nedsmulat i vatten som sedan ätes med sked.
Blir skillnaden enorm om du äter ditt bröd först och dricker t.ex thé till?

ReplyQuote
Sport6

Det som är bra med havregrynsgröt är att det ger en bra mättnadskänsla och inte innehåller mycket kalorier (cirka 65 per 100g). Men du kan gott äta mackor, yoghurt och ägg också (kanske inte allt på en gång dock [smile]). Man ska inte gå till överdrift.

ReplyQuote
JOZFiN

hatar sånt här med "kom igen nu tjejer, dags för beach 09!!!" palla lura en själv och alla andra.
jag är lika smal/tjock (beroende på hur man ser det) året runt, men det kan också bero på att jag är för lat för att göra något åt det..

ReplyQuote
Topic starter

Vill inte bli mer fit än jag är, då stirrar alla bara dömmande, :S
Skitobekvämt.

ReplyQuote
Topic starter

powerwalk
dansa
boxas
springa
jogga
gå på promenad
styrketräna
sitta barnvakt eller hundvakt

Drick ett glas vatten innan du äter
äter bra saker som pasta,proteiner, massa grönsaker och frukt,nötter, frön och avocado
lyckatill.

ReplyQuote

Nashlee:

pasta

Pasta är inte nyttigt. Det är lättnedbrutna kolhydrater som ger mycket energi och kort mättnadskänsla [no-no] Potatis är myckt bättre eftersom det innehåller mycket stärkelse, och det är en svårnedbruten kolhydrat. Man håller sig också mätt längre.

ReplyQuote
Topic starter

hur man ser ut beror mest på vad man äter, ät regelbundet, lagad mat enligt tallriksmodellen o såklart börja träna om du inte gör det redan[y]

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote