Notifications
Clear all

Beep-test om 3 veckor

Kakaoxo:

är alltid sjuk när det e såna här tester ;-ppp

äru mästare av sammanträffanden el??[wink]

ReplyQuote

noboundaries1:

det enda jag kan säga är att ut och spring, kombinera löpträning med intervaller/gym.

Varför skulle man bli bättre på beeptest om man kompinerar löpträningen med gym? Vad sägs om att kombinera löpträningen med mer löpträning om man vill bli bra på beeptestet.

ReplyQuote

Horrorshow:

Varför skulle man bli bättre på beeptest om man kompinerar löpträningen med gym? Vad sägs om att kombinera löpträningen med mer löpträning om man vill bli bra på beeptestet.

explosiva muskler som man måste ha vid vändingarna.. det gäller ju knappast att bara springa en viss sträcka utan här är det annat som spelar in. och kombinerar du gymträning med löpträning så ger det bäst resultat, tycker mina resultat talar sitt tydliga språk annars...

ReplyQuote

noboundaries1:

explosiva muskler som man måste ha vid vändingarna.. det gäller ju knappast att bara springa en viss sträcka utan här är det annat som spelar in. och kombinerar du gymträning med löpträning så ger det bäst resultat, tycker mina resultat talar sitt tydliga språk annars...

Det är ju inte direkt svårt att hinna själva sträckan, möjligen när du kommer upp på nivå 18-19. Självklart skadar det inte att vara snabb men man har inget direkt behov av explosiva sprintermuskler då det snarare är tröttheten som stoppar dig än att du inte hinner fram i tid.

Din resultat visar väl snarare att man får bättre resultat ju fler gånger man gört det eftersom man lär sig bättre hur man ska springa testet ju fler gånger man gör det. Sen kan ju dina resultat ha att göra med att du hade löptränat i tre månader mer den sista gången du gjorde testet.

ReplyQuote

Horrorshow:

Det är ju inte direkt svårt att hinna själva sträckan, möjligen när du kommer upp på nivå 18-19. Självklart skadar det inte att vara snabb men man har inget direkt behov av explosiva sprintermuskler då det snarare är tröttheten som stoppar dig än att du inte hinner fram i tid

har du gjort det själv så vet du antagligen att redan vid 14-15 börjar det bli högt tempo och det krävs mer än kondition för att hinna.

Horrorshow:

Din resultat visar väl snarare att man får bättre resultat ju fler gånger man gört det eftersom man lär sig bättre hur man ska springa testet ju fler gånger man gör det. Sen kan ju dina resultat ha att göra med att du hade löptränat i tre månader mer den sista gången du gjorde testet.

mina resultat visar snarare att jag har haft stor nytta av gymträningen då jag inte tränat mer löpning utan ökat dosen gymträning och att jag gör det flera gånger ger bättre resultat men knappast så stora skillnader som jag fick.

så jag säger till TS kombinera gym/löpträning så ska du se att det blir bra.

ReplyQuote

noboundaries1:

har du gjort det själv så vet du antagligen att redan vid 14-15 börjar det bli högt tempo och det krävs mer än kondition för att hinna.

Skulle du börja direkt på nivå 14-15 skulle du inte ha några problem att hinna, förutsatt att du är någorlunda van med att springa. Vet inte exakt hur långt det är men en 15 meters rush bör man klara på ett par sekunder om man inte är trött.

noboundaries1:

mina resultat visar snarare att jag har haft stor nytta av gymträningen då jag inte tränat mer löpning utan ökat dosen gymträning och att jag gör det flera gånger ger bättre resultat men knappast så stora skillnader som jag fick.

Du behöver inte öka antalet löppass för att förbättra dig. Kör du tre intervallpass i veckan kommer du att vara bättre tränad efter tre månader även fast du fortfarande kör tre pass i veckan.

Nu har jag inte kört beep test sedan högstadiet så jag har tyvärr inga exakta resultat som jag minns men jag gjorde en enorm förbättring den andra gången jag gjorde det, antagligen tack vare att jag visste hur jag skulle lägga upp det. (Hade inte gymtränat något alls)

Men men, vi kan diskutera detta i evigheter utan att komma fram till något rätt svar.[cheers]

ReplyQuote

tänk på nåt annat och spring bara

säger jag i egenskap av nån som sprungit ut ett antal beep-test band

ReplyQuote