Aviseringar
Rensa alla

Behandlingshem


Zsasz:

LVU som inte själv också har några problem själv eller gjort något (Missbruk, bilstölder, rån, slagsmål etc. varit vanliga skäl), j

Få är nog oskyldiga lamm, men det är många som skulle kunna "rehabiliteras" mycket bättre i vanliga familjehem med stabila regler och vuxna som bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte gjort nåt. Jag trivdes inte på jourfamilj. Varje gång jag hamnade där så pallade de vuxna inte mig så fick ny eller åkte till bup. HVB var den enda stället kvar, om jag inte sköter mig här så mst jag till p 12 ni vet.. Där e man inlåst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och andledningen att jag svarar segt e att ibland får jag inte gå ut av personalen..


   
SvaraCitera

Zsasz:

Missade att du skrev HVB hem, då är det ju lite annerlunda, lite osäker då..Om de sitter på HVB hem, möjligen, men ärligt talat har jag aldrig träffat någon med LVU som inte själv också har några problem själv eller gjort något (Missbruk, bilstölder, rån, slagsmål etc. varit vanliga skäl), jag säger inte att det inte händer, men att det är det vanligaske skälet vettefan, t.ex. det är relativt vanligt att man får LVU vid brott som inte i sig själv räcker till ett LSU, lite som Lagen om hälsofarliga varor används när det inte finns tillräkligt med konkreta bevis för att klassa substanser som narkotika, dock är det ju inget det viftas med officiellt, men det är vanligare än man tror..

Jag var lvu och sitter på ett hvb hem och jag har kolla upp kriterierna för att få övu och jag har då alltså inte gjort ett skit för att få lvu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag bott i behandlingshem över ett år


   
SvaraCitera
besart

Det funkar inte så att bara ringa o säga att ta bort mitt lvu för att du vill hem för du har åkt dig pga av ditt handlande så du får helt enkelt anpassa dig efter staten.  för har du lvu så e du ägd av staten under tiden så de e en tidsfråga bara sen beror de på dig med de e ju förhandlingar 2 ggr om året i länsrätt o vanliga möten var tredje månad  har själv haft de i fyra år bodde på Visingsö en o samma ställe


   
SvaraCitera

har också bott på behandlingshem 4 månader och det va det bästa som kunde hänt mig. kommer kanske flytta till ett annat behandlingshem igen snart.


   
SvaraCitera

pink_lover:
jag har inte gjort nåt. Jag trivdes inte på jourfamilj. Varje gång jag hamnade där så pallade de vuxna inte mig så fick ny eller åkte till bup. HVB var den enda stället kvar, om jag inte sköter mig här så mst jag till p 12 ni vet.. Där e man inlåst

ja det är ju så det funkar. därför måste du sköta dig där du är nu!
och det är verkligen inte oftast ungens fel att den blir lvu:ad utan det är i princip alltid föräldrarna som brustit i sitt föräldraskap.


   
SvaraCitera

Nix, har aldrig bott på ett HVB-hem. 


   
SvaraCitera