Notifications
Clear all

Behöver hjälp.

Topic starter

men alla ni som har tagit antidepressiva, hur blir man? blir man typ glad och lycklig av dom, eller vad händer?

ReplyQuote
Topic starter

Lounge fact:

Då har du hamnat på fel ställe.

menjag ska inte säga ngt, bup kanske funkar toppen för vissa meninte för mig bara

ReplyQuote
Topic starter

Fliickansofia:

menjag ska inte säga ngt, bup kanske funkar toppen för vissa meninte för mig bara

Precis.

ReplyQuote
Topic starter

j0hannaa:

Vet inte vad jag ska ta mig till:( någon som vet bästa sättet att få hjälp?

Prata med någon här över internet, om det känns fel IRL? Du kan alltid prata med mig, det låter skitdumt jag vet.. höhö.. Men jag är ganska erfaren av depression och självmordstankar och mycket mer.. och vi är i samma ålder! Men du gör ju som du vill

ReplyQuote
Topic starter

j0hannaa:

dessutom har jag så dåligt självförtroende att jag inbillar mig och tror att folk hela tiden snackar skit om mig fast dom inte alls gör det.

Gå till en psykolog. Det där är en jättejobbig nedåtspiral som kan vara mycket svår att bryta helt själv. Se till att du hittar en psykolog som du själv känner att du passar ihop med och vågar prata med så kommer du förhoppningsvis ha tagit ditt första steg mot att må bättre.

Ta hand om din kropp också. Börja jogga, simma, lyfta vikter, eller whatever.

Healthy mind, healthy body liksom.

ReplyQuote
Topic starter

j0hannaa:

någon som vet bästa sättet att få hjälp?

En stöttande familj, pojkvän/flickvän, bästa vänner, skolsyster, lärare eller kanske lagledare, från en idrottsförening som du kanske är sysselsatt inom?

ReplyQuote