jo det är såhär!
jag är 17 år och bor själv med hund! Får ca 1050:- i månaden.. får lite pengar av morsan till hyran.. men slutar alltid med att jag får äta nudlar i 1-2 veckor..
Nu är jag villig att gå så långt att jag måste börja jobba eller som många andra tjejer gör som att sälja underkläder?
Hur gör jag? liksom var ska jag få pengar ifrån?
puss för hjälpen!
För det första. Behöver du verkligen bo själv? Pluggar du långt ifrån där dina föräldrar bor?
För det andra. Varför har du en egen hund när du inte ens har pengar till att mata dig själv?
För det tredje. Ta för sjutton inga sms-lån eller liknande.
För det fjärde. Leta ett vanligt extraknäck i första hand. Jobba i kassan på ICA varannan helg eller något. Det är nog ett lite mer personlighetsstärkande jobb än att sälja underkläder.
gör dig av med hunden, så blir du både av med onödiga hundkostnader, + du får gratis mat.
farbror gugge:
gör dig av med hunden, så blir du både av med onödiga hundkostnader, + du får gratis mat.
+ sluta köp nudlar. det är dyrt.
passaro:
sluta köp nudlar. det är dyrt.
mnja, inte om man hittar billiga för typ 1.50, ett paket är ju typ 450 kcal, såman får ju i sig sitt dagliga behov för typ 6 kr då, ganska billigt :3
farbror gugge:
mnja, inte om man hittar billiga för typ 1.50, ett paket är ju typ 450 kcal, såman får ju i sig sitt dagliga behov för typ 6 kr då, ganska billigt :3
Du vet inte vad du talar om, du är dessutom för äs:ande. tyst.
Planera maten bättre. Köp mycket potatis och lök.
passaro:
Du vet inte vad du talar om, du är dessutom för äs:ande. tyst.
mh stört ÄS att äta 1800 kalorier om dagen
Varför bara 1050? Varför inte inackorderingsbidrag eller liknande?
Och varför hund?
farbror gugge:
mh stört ÄS att äta 1800 kalorier om dagen
Under dagsbehovet ju, miffo.
Sök. Bostadsbidrag.
passaro:
Under dagsbehovet ju, miffo.
nej! : s det är ganska så exakt mitt dagsbehov
farbror gugge:
nej! : s det är ganska så exakt mitt dagsbehov
Du har ett mindre dagsbehov än en genomsnittlig kvinna, kvinna!
passaro:
Du har ett mindre dagsbehov än en genomsnittlig kvinna, kvinna!
ah dårå!!??!
Vill personangreppa en massa här, men låter bli pga proper kvinna.
Du kan ju inte ha en hund, förstår du väl snälla människa! Tänk om den blir sjuk? Och när den behöver vaccin etc. Hur hade du tänkt dig att få fram dessa pengar? Nej. Nu måste du tänka som en vuxen människa och inte som ett barn som bara vill ha något lurvigt att klappa på.