Aviseringar
Rensa alla

behöver hjälp!

Fattar inte hur du har råd att enbart äta nudlar i 1-2 veckor med din ekonomi + hund. Du har ju knappast råd att äta normalt i de 2-3 andra veckorna av månaden med 1000 kr totalt. Din hund borde äta upp ett par hundra av den summan, och räkna sedan bort någon hundring till för inköp som inte är mat... Jag får inte ihop det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

asså, hunden tar jag hand om, en kvinna står för alla kostnader men jag har hunden 24/7.. plus jag älskar den hunden.

Sen jag skulle aldrig drömma om att ta sms-lån.. vem gör ens de :S

Jag har sökt jobb överallt! Diskare, städare, får inget jobb som passar mig.. går ju i skola!

Bor 10 mil ifrån mina föräldrar så jag bor i egen lya...

SvaraCitera

Sök efter billiga recept eller trådar med billiga mattips. Stå en dag och laga alla maträtter och frys in (nackdelen med att bo själv är att man alltid måste slänga mat om man inte äter så mkt) just därför är det kanon att frysa in. T.ex köttfärssås (jag gör vegetarisk vet inte om det är billigare?) spaghettin fryser du inte in den går ju fort att koka... bönor i tomatsås kostar typ fem spänn = chili con carne

potatis och rotfrukter, rotfruktslåda blablabla finns hur mycket som helst. baka gärna ditt eget bröd och frys in... havregrynsgröt är superbilligt. Linser räcker länge, gör en soppa på det, gör egna krutonger du kan ha i soppa eller whatever av vitt bröd dvs skär i bitar stek krydda

om du nu äter kött så tror jag att kyckling är jättebilligt är som sagt vego

SvaraCitera

svartatroser:

Bor 10 mil ifrån mina föräldrar så jag bor i egen lya...

telefonjobb är enkla att få, fråga också dina kontakter om de vet något

SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men sånt gör jag! Och så snattar jag lite mat i skolan! haha

SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

telefonjobb är enkla att få, fråga också dina kontakter om de vet något

okej, är inte direkt jätte bra på sånt..

SvaraCitera
mwoah

hade hellre svält än att göra mig av med min vovve

SvaraCitera

ät hunden

SvaraCitera

oj, hur är din budget, klarar du dig helt på 1050 i månaden?
Jag äter ganska mkt hemma och så, och jag brukar väl få över ungefär 1200 kr/månad, men då lever jag ändå på 2 underhållsstöd och får hyra och el helt betalt. Har inga husdjur hemma och äter som 1 sparv [blush]

SvaraCitera

Postorderhoran:

äter som 1 sparv

Äter inte fåglar mat hela tiden och typ mer än sin egen vikt osv? [blush]

SvaraCitera

Nintendo:

Äter inte fåglar mat hela tiden och typ mer än sin egen vikt osv?

jo, men jag äter inte som om jag vore en sparv, utan, en sparvs portioner, ville jag få fram. Visste att ngn skulle kommentera det [blush]

SvaraCitera
Ämnesstartare

mwoah:

hade hellre svält än att göra mig av med min vovve

säger samma sak, fan hunden har jag ju haft hela livet, vart med sen vi hämta henne i polen och hjälpt den hunden. Liksom den hunden levde ett sånt dåligt liv, sår överallt, av bitna öron, så tänker inte lämna ifrån mig henne!

SvaraCitera

Först skrev jag "Öh typ porr eller nåt", sen insåg jag att jag är fett based och pga. detta dum i huvudet.

Men jobb som telefonförsäljare eller med att flippa burgare kan nog vara bland de enklaste att få. Så börja där.

SvaraCitera

Tråden raderad från Forum PLUS/Bank och Sparande

SvaraCitera