Notifications
Clear all

behöver tips

Kablash__:

Aha, jag trodde du menade att det hade kommit en ny efter sista boken :O Så ja trodde jag hade missat nåt x)

Jo, det har det också... 😀 The Ellie Chronicles:
1. While I Live
2. Incurable
3. Circle of Flight
Har inte läst dem än (för mkt skola), men det ska läsas som bara den i sommar! 😀

ReplyQuote

_pineapple_:

Jo, det har det också... 😀 The Ellie Chronicles:
1. While I Live
2. Incurable
3. Circle of Flight
Har inte läst dem än (för mkt skola), men det ska läsas som bara den i sommar! 😀

Va fan O_o

Förresten, den sista boken i den riktiga serien, den slutar med att kriget slutade eller hur? För jag läste de svenska böckerna och känner inte igen de engelska titlarna:P

Men va fan ska dom där 3 böckerna handla om isf O_o

ReplyQuote

Kablash__:

Förresten, den sista boken i den riktiga serien, den slutar med att kriget slutade eller hur? För jag läste de svenska böckerna och känner inte igen de engelska titlarna:P

Jag har inte kollat så mycket vad de nya handlar om (blir bara en massa spoilers), men det har mest med Ellie att göra... Hennes föräldrar dör eller nåt, och det händer en massa... Har som sagt inte läst, eller ens kollat upp, dem, för jag vill inte förstöra för mig =P

ReplyQuote

Anna Karenina av Lev Tolstoj. Den inkluderar både hästar och kärlek [y]

Edit: Okej, det är ingen ungdomsbok. Men ändå.

ReplyQuote

Jag hittade nyligen en författarinna som skriver väldigt mycket om kärlek! Hon heter Katarina Von Bredow.

En liten snabb-recension om Hennes böcker;

"Syskonkärlek" - Handlar om Amanda och Ludvig som är syskon. Dem dras in i ett lite ~udda~ förhållande![blush] Incest, I know! Boken är bra och berörande.

"Räcker det om jag älskar dig?" - Katarinas nya bok om kärlek. Fanny (huvudpersonen) är kär i en kille som mest ljuger och skryter. Samtidigt hemma i hemmet så har hon problem med sin mamma. Sedan kommer en viss lärare in på ett hörn!

"Som om inget" - Elin går på en skrivkurs och där träffar hon Paul. Problemet är det att Paul är tjugofem år äldre än Elin och hon har börjat bli kär i honom. Mitt upp i allt så är han hennes bästa väns pappa!

"Knappt lovlig" - 15-åriga Hanna flyttar med sin mamma ut på landet och blir kär i grisbonden Arild.

och "Som jag vill vara" - Den här boken handlar om en 15-åring som blir med barn.

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote