Aviseringar
Rensa alla

BETA RR 50 KTM


Ämnesstartare

jag har en fråga om oljan. Är det samma olja i motorn och växellådan för jag hittar bara ett på fyllnings hål. isf vad e det för sorts olja?


   
Citera

Wei. sån moppe hade jag också då det begav sig. Har starkt för mig att det inte är samma olja. Leta mer : >


   
SvaraCitera

Är det inte oljeblandat i en sådan?
Hur som helst så vore det jävligt konstigt om det är samma olja i motor och växellåda. Det låter högst osannolikt.
Att det dessutom skulle vara genom samma påfyllningshål - det låter helt jäkla omöjligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det sitter ju en blandare på så de e de nog;) men asså vad e de för olja som ska va i växellådan vanlig växellådsolja eller?


   
SvaraCitera

IcecubE:

jo det sitter ju en blandare på så de e de nog;) men asså vad e de för olja som ska va i växellådan vanlig växellådsolja eller?

Manualen. [wink]


   
SvaraCitera

IcecubE:

jo det sitter ju en blandare på så de e de nog;) men asså vad e de för olja som ska va i växellådan vanlig växellådsolja eller?

Ja, växellådsolja för en 2-taktare ska du ha i där [cool] Den är ytterst viktig, sedan har vi 2-taktsoljan i behållaren, den är också lika viktig som växellådsoljan, skillnaden är att om motor skär i växellådan/koppling får du plocka isär motorn, skär den pågrund av att du slarvat med 2-taktsolja i behållaren/att oljepumpen packat ihop är det oftast enbart cylindern/kolven som bör bytas. Slarva inte med dessa så kommer din moped hålla länge [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera