För ungefär 7 timmar sen började jag få ont i höger sida av magen, och det blir bara värre och värre.
När jag läste om blindtarmsinflammation stod det att man vanligtvis blir illamående och så, men det har jag inte känt av.
Borde jag åka och kolla det här? Hur kändes det när du fick blindtarmsinflammation, eller när du trodde att det var det?
Funderar på om det är ägglossningssmärtor, men det hade jag förra veckan och de brukar inte riktigt kännas såhär..
Eller så är magen ledsen för att jag hoppat över mensen (äter p-piller)?
Ni som brukar hoppa över, har ni fått ont?
Hjälp
Att ha ordentliga magsmärtor i sju timmar låter ej bra. Uppsök läkaren om det inte går över. Uscha.
Lindblom:
Eller så är magen ledsen för att jag hoppat över mensen (äter p-piller)?
Ni som brukar hoppa över, har ni fått ont?
Nä.
Hade en väldigt ihållande smärta, som bara blev värre och värre. Trodde först att det var vanlig magvärk, men icke.
Jag har alltid ont i magen så som du beskriver, vet ej vad det är.
passaro:
Hade en väldigt ihållande smärta, som bara blev värre och värre. Trodde först att det var vanlig magvärk, men icke.
Låter som detta 🙁
Geigerzähler:
Jag har alltid ont i magen så som du beskriver, vet ej vad det är.
Tror att det är för att din mage är ganska så förstörd och för att du ej äter ordentligt.
Lindblom:
Låter som detta 🙁
Möjligtvis även stickande känsla/smärta mellanåt?
vill inte åka in i onödan 🙁 tydligen måste man ta urin- och blodprov, ev göra gynundersäkning (för att utesluta att det är nått sånt) och så stoppar de upp ett finger i analen för att känna på blindtarmen
passaro:
stoppade de upp fingrar i rumpan på dig när du undersöktes? D:
Lindblom:
stoppade de upp fingrar i rumpan på dig när du undersöktes? D:
Nä, däremot gjordes det när jag övernattade på sjukhuset med så stora smärtor att jag vred mig av smärta och inte kunde sova. De opererade inte förrän typ 30 timmar senare. Fick även vänta i en väntsal i över fyra timmar i väntan på att bli undersökt. Hatar dem.
passaro:
Nä, däremot gjordes det när jag övernattade på sjukhuset med så stora smärtor att jag vred mig av smärta och inte kunde sova. De opererade inte förrän typ 30 timmar senare. Fick även vänta i en väntsal i över fyra timmar i väntan på att bli undersökt. Hatar dem.
Uäääääääääh. Kanske bäst att åka in direkt ifall det blir värre
Lindblom:
vill inte åka in i onödan
Inget är i onödan när man mår dåligt, anser jag. Jag skulle åtminstone ringa sjukvårdsupplysningen.
Lindblom:
Uäääääääääh. Kanske bäst att åka in direkt ifall det blir värre
Ja, det är bäst. Jag gick runt ute med smärtorna, i tron på vanlig magvärk. Så när jag väl blev inläppt för undersökning och senare ivägkörd med ambulans till annan stad och låg där i sängen i över 24 timmar så sa läkarna att den var i bristningsfasen. Och då är det riktigt farligt. Jag klandrar dem, klantarslen.
Så in med dig till doktorn!
Capture:
Tror att det är för att din mage är ganska så förstörd och för att du ej äter ordentligt.
Är nog så, det är säkert levern också som dör av all medicin som jag äter också. Ska försöka dra ned på det när mina leder börjar fungera.
Tråden raderad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar