Aviseringar
Rensa alla

Blöjor del två

Tjo alla blöjjissssar 

SvaraCitera

Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.

SvaraCitera

InTheClub: Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.

Det är subventionerat inom vården i Sverige men inte i de felsta  andra länder.

SvaraCitera

InTheClub:
Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.

Du får starta en blöjgrosist 

SvaraCitera

My dreams are her: Det är subventionerat inom vården i Sverige men inte i de felsta  andra länder.

Ja och det är mycket synd det.

mrman: Du får starta en blöjgrosist

Haha, det skulle vara något.

SvaraCitera

InTheClub:

tjyva från gamla människor 

SvaraCitera

InTheClub: Ja och det är mycket synd det.

Inte för personer som lider av inkontinens.

SvaraCitera

Ny blöjälskare här!! Bor några mil utanför Sundsvall och är 15 år.

SvaraCitera

Varför just blöjor och inte tegelstenar eller hushållspapper? Förvirrad

SvaraCitera

Zodd: Varför just blöjor och inte tegelstenar eller hushållspapper?

För alla är olika.

SvaraCitera

Zodd:

För många av oss är det emotionellt (primärt eller bara i andra hand). Förmodligen ligger förklaringen i att vi får återvända till någon del av barndomen, och/eller att vi känner oss trygga (även rent praktiskt, då vi inte behöver tänka på toalettbesök.) Gemensamt för dom flesta av oss är att vi alla hade blöja (inkontinens (inkl. sängvätning) eller att vi vägrade använda toan och fick blöja när vi behövde).Om vi hade vuxit upp med tegelstenar eller hushållspapper på samma sätt så hade det förmodligen funnits tegelstens-fetischister och hushållspappe-fetischister (om det nu inte gör det, dvs).

SvaraCitera

Zodd:

Dessutom är blöjor bekväma, det kan man inte säga om tegelstenar (och papper är papper).

SvaraCitera

SvaraCitera

:PpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPp

SvaraCitera

mrman: :PpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPp

Galen

SvaraCitera