Tjo alla blöjjissssar
Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.
InTheClub: Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.
Det är subventionerat inom vården i Sverige men inte i de felsta andra länder.
InTheClub:
Jag kommer från Göteborg! Apropå det där med att köpa blöjor så tycker jag det är synd att man inte kan köpa vuxenblöjor i butiker här i Sverige, det går bara online. I andra länder kan man göra det så jag hoppas det kommer hända i Sverige någon gång.
Du får starta en blöjgrosist
My dreams are her: Det är subventionerat inom vården i Sverige men inte i de felsta andra länder.
Ja och det är mycket synd det.
mrman: Du får starta en blöjgrosist
Haha, det skulle vara något.
InTheClub:
tjyva från gamla människor
Ny blöjälskare här!! Bor några mil utanför Sundsvall och är 15 år.
Varför just blöjor och inte tegelstenar eller hushållspapper?
Zodd:
För många av oss är det emotionellt (primärt eller bara i andra hand). Förmodligen ligger förklaringen i att vi får återvända till någon del av barndomen, och/eller att vi känner oss trygga (även rent praktiskt, då vi inte behöver tänka på toalettbesök.) Gemensamt för dom flesta av oss är att vi alla hade blöja (inkontinens (inkl. sängvätning) eller att vi vägrade använda toan och fick blöja när vi behövde).Om vi hade vuxit upp med tegelstenar eller hushållspapper på samma sätt så hade det förmodligen funnits tegelstens-fetischister och hushållspappe-fetischister (om det nu inte gör det, dvs).
Zodd:
Dessutom är blöjor bekväma, det kan man inte säga om tegelstenar (och papper är papper).
:PpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPpPp