Har kollat att jag har ett BMI på 16 men jag är inte smalare än ngn annan smalis tycker jag. Jag vill inte gå upp i vikt och jag kan inte äta för att jag mår dåligt...
för ett tag sedan träffade jag en kompis pappa som är typ psykolog el ngt och han ställde massa frågor om viktiga saker o som jag kanske inte sköter....
Vad menar han?? Är livrädd att han kommit på mig.
Tror ni att han menade vikten eller min matsituation, han känner inte mig annars ju.
Bättre att du blir påkommen nu med dina ätstörningar än om ett par år då det är försent att räddas
säker på att det inte bara är du som har en förvrängd bild på dig själv?
som sagt det är väll bättre om du får hjälp i tid
Jag är så rädd att han såg på mig att jag ljög för jag ljög som fan...och försökte prata om annat och titta bort.
Ingen kan väl se det utanpå kläderna..
Han kan väl inte ha fattat det eller hur...
Om du blir påkommen nu så kommer dom försöka vända och få dig äta bättre och få en bättre livsstil.
Om du blir påkommen om några år så kan du få slangar i näsan och vara nära på att dö.
lakristrollet:
säker på att det inte bara är du som har en förvrängd bild på dig själv?
Jo jag är säkert tjockare än vad jag trott...el hur menade du
Sofiasofia:
Han kan väl inte ha fattat det eller hur...
Det är rätt enkelt att lista ut om något är fel, särskilt om man vet hur folk beter sig. Jag studerar en del psykologi och märker efter det att det är enklare att förstå att folk mår dåligt fast de säger motsatsen.
Och då pluggar jag inte ens till psykolog och inte alls mycket psykologi.
Och om han är psykolog så kan han nog se det tror jag.
Nomnomnam:
Om du blir påkommen nu så kommer dom försöka vända och få dig äta bättre och få en bättre livsstil.
Om du blir påkommen om några år så kan du få slangar i näsan och vara nära på att dö.
Jag vill inte dö men inte att ngn ska lägga sig i just nu....
är livrädd att han skall ringa hem..
kan man byta nummer åt sina föräldrar kanske..
Crypto:
Och då pluggar jag inte ens till psykolog och inte alls mycket psykologi.
Och om han är psykolog så kan han nog se det tror jag.
Det kändes skit att han ställde alla frågor utan att knappt känna mig.
Jag hade dessutom en massa kläder o halsduk.
Sofiasofia:
Jo jag är säkert tjockare än vad jag trott...el hur menade du
snarare tvärtom att du är smalare än du tror, vet hur det är när folk frågar man ljuger automatiskt och tillslut behöver man inte anstränga sig tycker du borde söka hjälp innan det går för långt <3
Sofiasofia:
Jag vill inte dö men inte att ngn ska lägga sig i just nu....
är livrädd att han skall ringa hem..
kan man byta nummer åt sina föräldrar kanske
Okej, ärligt talat är jag typ likadan. Jag har försökt svälta mig själv och shit, men slutat med det nu, för jag pallar inte att man ser revben i sommar. och tro mig, sådant är beroendeframkallande, när man väl börjat, kan man inte sluta.
Eh, såg precis att jag hade BMI på 17, är det normalt? <.<
Sofiasofia:
Det kändes skit att han ställde alla frågor utan att knappt känna mig.
Jag hade dessutom en massa kläder o halsduk.
Det kvittar, man märker saker på folk ändå.
Och mitt tips är att du tar tag i problemet med maten osv innan det är försent, annars kommer du gå igenom ett helvete inom kort. Detta vill du inte...
Prata med dina föräldrar om det. Du verkar vara under 18. Du kan få den hjälpen du behöver, även om du anser att du inte behöver det.
Inte just mot ätstörningar, utan mot det andra (om jag nu fattat dig rätt) som gör att du slutat äta
Nomnomnam:
Sluta tänka på BMI hit och BMI dit, är du nöjd med dig själv så kvittar det.
Min BMI är över 30, men jag bryr mig knappt om det ;P är inte direkt tjock så
Crypto:
Sluta tänka på BMI hit och BMI dit, är du nöjd med dig själv så kvittar det.
Min BMI är över 30, men jag bryr mig knappt om det ;P är inte direkt tjock så
grejen är att jag inte är nöjd med mig själv, och är rädd att det ska leda till något
Nomnomnam:
vad jag vet så är ett bmi på 18 precis på gränsen till undervikt så du är fortfarande underviktig. Härligt att höra att du har börjat vända på det.... jag vet vad du menar med beroendeframkallande är själv mitt i skiten...