Aviseringar
Rensa alla

böcker?


patrick bateman:

tackar. nån annan som rekommenderade böcker av dean konntz, kanske var min syrra. så jag har kollat upp den. verkar dock bra

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

det går ju såklart att manipulera en aning

Oja, ganska rejält faktist även om det kan vara skrämmande att inse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är du helt från vettet eller?

Nej, varför skulle jag vara det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Oja, ganska rejält faktist även om det kan vara skrämmande att inse.

ja jag har läst rätt mycket faktiskt om sån hjärntvättning som man sysslade med förr.

Skolfröken:

Nej, varför skulle jag vara det?

det du skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ja jag har läst rätt mycket faktiskt om sån hjärntvättning som man sysslade med förr.

Du har alltså inte en aning om vad jag pratar om? Det är inget man sysslade med förr, det är något många får betalt för varje dag för att jobba med. Det är helt enkelt läran om hur människor fungerar socialt. Mycket intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har alltså inte en aning om vad jag pratar om? Det är inget man sysslade med förr, det är något många får betalt för varje dag för att jobba med. Det är helt enkelt läran om hur människor fungerar socialt. Mycket intressant.

tror vi tänker på olika sortens hjärtvättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

tror vi tänker på olika sortens hjärtvättning

Det har inget med hjärntvättning att göra, varför blandar du ens in det?

Social enginering handlar som sagt om hur människor tänker rent socialt, inte att mentalt bryta sönder folk för att forma deras tänkande.

Du kanske borde läsa boken, så förstår du vad det är för något. Jag tror det är en bra bok för dom flesta. Det kan nämligen hjälpa en i många situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det har inget med hjärntvättning att göra, varför blandar du ens in det?

var väl du som börja snacka sånt?

aristoteles:

Social enginering handlar som sagt om hur människor tänker rent socialt, inte att mentalt bryta sönder folk för att forma deras tänkande.

Du kanske borde läsa boken, så förstår du vad det är för något. Jag tror det är en bra bok för dom flesta. Det kan nämligen hjälpa en i många situationer.

låter som skit som skitboken att läsa tankar eller vad den hette som nån henrik gubbe skrev. ren bullshit, eller kanske inte är bullshit men är inte särsklit intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

var väl du som börja snacka sånt?

Om hjärntvättning? Nej det tror jag då inte att jag skrivit något om. Jag tror du behöver läsa på vad hjärntvättning är för något, ty det verkar som att du använder ordet för sådant du själv inte förstår.

patrick bateman:

låter som skit som skitboken att läsa tankar eller vad den hette som nån henrik gubbe skrev. ren bullshit

Det är en ytterst seriös bok och väldigt omtyckt är den också. Den går igenom olika metoder för att förstå varför människor agerar som dom gör, hur du själv kan agera för att skapa tillförlit och hur du använder detta i vardagen.

Att veta när du blir manipulerad av någon, medvetet eller omedvetet är bra.

Sedan finns det ju sådana som tror att de inte kan bli manipulerade. Det är vanligen de som är enklast att manipulera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om hjärntvättning? Nej det tror jag då inte att jag skrivit något om. Jag tror du behöver läsa på vad hjärntvättning är för något, ty det verkar som att du använder ordet för sådant du själv inte förstår.

jag vet mycket väl vad det är

aristoteles:

Det är en ytterst seriös bok och väldigt omtyckt är den också. Den går igenom olika metoder för att förstå varför människor agerar som dom gör, hur du själv kan agera för att skapa tillförlit och hur du använder detta i vardagen.

alla agerar olika, sånt går inte att lära sig.

jag behöver ingen bok för att veta om nån manipulerar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

alla agerar olika, sånt går inte att lära sig.

Inte riktigt sant, tråkigt nog är människor relativt generiska.

patrick bateman:

jag behöver ingen bok för att veta om nån manipulerar mig.

Precis, det är sånna som du som är kul[bigsmile]

patrick bateman:

jag vet mycket väl vad det är

Jag tror dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inte riktigt sant, tråkigt nog är människor relativt generiska.

du säger det ja

aristoteles:

Precis, det är sånna som du som är kul

tack

aristoteles:

Jag tror dig.

säkert


   
SvaraCitera