Aviseringar
Rensa alla

Börja på hockey som 16-åring?

Zethy
Ämnesstartare

Hej!

Jag är en kille på 16 år som skulle vilja börja på hockey.
Saken är den att jag har velat börja på hockey sen jag var mycket mindre, men jag bor i centrala Stockholm där det inte finns några ställen att spela hockey i närheten. Jag har liksom aldrig åkt med kompisarna och spelat hockey som andra jag känner brukade göra som bor lite utanför stan.

Hur ska jag göra?

Jag har åkt skridskor några gånger liksom, inget mer med hockeyn...
Har dock spelat fotboll och tennis och har lite bollkänsla. Är också 1.96 lång och har hört att det kan vara till ens fördel att vara lång när man spelar hockey!

Finns det något ställe (inte långt från innerstan i Stockholm) man kan åka till någon kväll liksom och provspela lite själv...? Skulle inte vara helt kul att åka runt med 30 andra personer och göra mig själv till åtlöje.

Jag vill inte spela i något bra lag eller så, jag vill bara spela hockey, med eller utan lag, bra som dåligt!

Finns det något ställe nu på sommaren som ens har öppna hockeyrinkar? Annars får jag vänta till vintern!

Tack! 🙂

Citera

TACKLA TACKLA ok?

SvaraCitera

tror nog det blir lättare om du väntar till i höst/vinter [smile] såklart finns det några hallar som har is under sommaren, men där lär nog mest dom "seriösa" lagen träna skulle jag tro [smile]

SvaraCitera

Baahh, jag tycker inte det ska vara några problem att börja i hockey... Resan får väl ta sin tid eller? Djurgården, Södertälje?

Sök lag, ring lagen o fråga på där...

SvaraCitera

Zethy:

Tack! 🙂

16 år är ju ingenting?
När du kommer upp i 20årsåldern så kanske du ska börja oroa dig.

Det är bara att ta en titt på Fabian Brunnström som började spela hockey som 17-åring (2002). Säsongen 2005/2006, tre år senare, spelade han i Division 1. Senare 2007/2008 spelade han med FBK och sedan 2008 i Dallas Stars i NHL. Han gjorde dessutom hattrick i sin debutmatch med Dallas[bigcheers]

Inget är omöjligt!

Zethy:

Finns det något ställe nu på sommaren som ens har öppna hockeyrinkar? Annars får jag vänta till vintern!

Njae. Älta ishall är nog den sista som river upp isen den 19e juni. Fram tills dess går det att åka. Jag, mitt lag och några andra lag tryckte på för att de skulle hålla öppet längre än till maj.

SvaraCitera

Ovie Vicious:

Älta ishall är nog den sista som river upp isen den 19e juni.

tumba brukar väll också ha is rätt länge har jag för mig?

SvaraCitera

kennyman:

tumba brukar väll också ha is rätt länge har jag för mig?

Det kanske de har. Men tiderna är ju ofta redan uppbokade till annat.

SvaraCitera

Ovie Vicious:

Det kanske de har. Men tiderna är ju ofta redan uppbokade till annat.

jo [smile]

SvaraCitera
hyper

Zethy:

1.96 lång och har hört att det kan vara till ens fördel att vara lång när man spelar hockey!

det finns absolut inga för delar med vilken längd man har
det är hur man spelar som räknas [badgrin]
och hur mycket muskler kondition och självförtroende du har

SvaraCitera