Hur bokar man tågbiljett om man är under 18? Kan ju inte boka på sj.se men kan man boka på tågstationen utan målsmans underskrift och blablblablblblablabla?![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
ja. eller det gick iaf senast det var aktuellt för mig
varför går det inte om man är under 18. funkat för mig i flera år
Vadå kan inte boka om man är 18? Kan man väl visst?
Jag bokar tågbiljett på SJ's hemsida minst var fjärde vecka, är då inte 18 ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
varför skulle det vara åldersgräns på tågbiljetter?xD
Man "måste" ju iofs vara 16 år, för att få resa utan vuxen ![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
farbror gugge:
varför skulle det vara åldersgräns på tågbiljetter?xD
Man brukar ju inte få köpa saker över internet om man är under 18 ![[wink]](/img/smilies/wink.gif)
Nintendo:
Man brukar ju inte få köpa saker över internet om man är under 18
men menade ju på tågstationen ofc ^^ och dessutom får man väl beställa, bara att inga banker ger ut sånna bankkort som man kan använda på internet till minderåriga? 🙂
farbror gugge:
och dessutom får man väl beställa, bara att inga banker ger ut sånna bankkort som man kan använda på internet till minderåriga? 🙂
Vet ej exakta regler
Minns att jag inte fick köpa från CDON innan jag var 18 ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
Folk:
men kan man boka på tågstationen utan målsmans underskrift och blablblablblblablabla?
Jodå. Antingen går du till automaterna och drar med kortet eller så går du till en bemannad kassa - dessa brukar dock bara vara öppna mitt på dagen.
Nintendo:
Vet ej exakta regler
Minns att jag inte fick köpa från CDON innan jag var 18
bara för att du ville köpa porr![[sad]](/img/smilies/sad.gif)