Aviseringar
Rensa alla

Boktips.

Ämnesstartare

sockerdricka:

Vilken är den första boken etc? Jag hänger inte med

Om jag kunde drömma
När jag hör din röst
Ljudet av ditt hjärta

Och på engelska..

Twilight
New Moon
Eclipse
Breaking Dawn

Tror inte 4:an är översatt än, men du kan ju alltid läsa de tre första först. Du kan btw, köpa dem på adlibris. Fast det kasnke är där du kollar? Jag köpte hur som helst dem där.

SvaraCitera

Duktig Pojke! av Inger Edelfeldt, Robin Hood av Howard Pile, Skriet från Vildmarken av Jack London och En världsomsegling under havet av Jules Verne.

Sedan har du ju David Baldaccis Till Siste Man. [smile]

Samt en bra kort-historie-bok (typ noveller) av Takeshi Kitano som heter Boy. Mycket bra!

SvaraCitera

sockerdricka:

Vet du vad The Satanic Bible är för nått? Av Anton Szandor Lavey.

Om du inte gillar religion och har uppfattningen att det bara är fantasier/skitsnack bör du läsa den.

Den handlar kort sagt om människans natur, om hur religion förtrycker den och vad som egentligen är rättvist och orättvist.
Det finns delar i den med ceremonier, men notera att dessa gjordes av Lavey i början av satanismen som ett sätt att få mycket utrymme och uppmärksamhet i pressen. Satanism innebär inte någon form av dietism eller dyrkan av en annan kraft än dig själv.
Men du kan bli väldigt cynisk av den.

SvaraCitera
Ämnesstartare

psykohistorik:

Om

okej tack.låter intressant. jag funderar just nu lite på ifall gud finns och hur jag skall få det bevisat för mig..

SvaraCitera
Ämnesstartare

Främlingen utav Albert Camus är ju tämligen ett simpelt val i denna formen utav frågeställning, även min favoritbok överlag. Kommer troligtvis att förändra ditt liv om du har någon form av översikt med vad du gör i livet och vad de ger för konsekvenser i framtiden.

Är inte alltför lång, drygt 150 sidor, skriven på ett lätt språk och Camus fick äran att bli tilldelad Nobelpriset, före han dog i en bilolycka på väg till Paris 1960.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera