Aviseringar
Rensa alla

Boktips

Ämnesstartare

Fiktion:

The hitchhiker's guide to the galaxy av Douglas Adams som det nämdes här ovan är suverän triologi! Rolig och väldigt speciell.

Les voleurs:

Började läsa den, men glömde att fortsätta läsa, så jag kom ingen vart med den heller....

Fiktion:

Eller varför inte ta an Hannibal Lecter-serien av Thomas Harris?
"När lammen tystnar" är inte vidare lång och går lätt att ta sig igenom eftersom den är så spännande (även om du har sätt filmen innan.)

Jo, men ja vet inte om ja vill läsa den om ja sätt filmen.....

respons:

Illusionisten av John Fowles, definitivt topp tre bästa bok jag läst. Snyggt språk och upplägg, gripande historia och väldigt allmänbildande referenser och allegorier.

Lät riktigt bra faktist! Imorrn ska jag ut och bland annat kolla efter böcker. Är den här lätt att komma igång med?

SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Illusionisten av John Fowles, definitivt topp tre bästa bok jag läst. Snyggt språk och upplägg, gripande historia och väldigt allmänbildande referenser och allegorier. [y]

har fått denna i julklapp, ska läsa så småningom

SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Lät riktigt bra faktist! Imorrn ska jag ut och bland annat kolla efter böcker. Är den här lätt att komma igång med?

Nja, ca 600 sidor om jag inte minns fel och det tar ett litet tag innan den kommer igång på riktigt, men det är väl investerad tid imo.

Brk g:

har fått denna i julklapp, ska läsa så småningom

Fräckt. Tänkte läsa om den när jag snubblar över den nästa gång, nu när jag kanske hajar fler av alla referenser den gör.

SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Nja, ca 600 sidor om jag inte minns fel och det tar ett litet tag innan den kommer igång på riktigt, men det är väl investerad tid imo.

Aha..
Men jag ska nog kolla upp den ändå, den lät ju bra som sagt.

SvaraCitera

läs vindens skugga av carlos ruis zafón eller fågeln som vrider upp världen av haruki murakami. det är vad jag har läst på sistone, riktigt bra

SvaraCitera
RAMLAR

Dräparen:

Kafka på Stranden

Bra bok fast man kanske inte ska läsa dom om man typ aldrig har läst en bok eftersom den är på över 500 sidor med litenliten text.

Dräparen:

Annars är Jonas Gardells trilogi om Juha (en komikers uppväxt, ett ufo gör entré och Jenny) mina tre favoritböcker, sjukt ärligt och bra skrivna även om man blir typ superdeppig av dom samtidigt som böckerna har någon form av humor.

Ja! Läs!

heffaklump:

läs vindens skugga av carlos ruis zafón

Ja! Läs! Det känns som att man ser en film när man läser den.

Men annars kan du ju läsa Erlend Loe. Mycket lättläst och mycket roligt. Eller The curious incident of the dog in the night-time, den är också jättebra med små teckningar och allt i.

SvaraCitera

Om du inte läst på länge eller finner stor glädje i att läsa skulle jag säga Da Vinci koden eller en annan bok av Dan Brown. Kräver inte mycket tänkande och lätt att fasna i dom.

En bok som är värd att läsa är dock Idioten av Dostojevskij. Klassiker.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Marxisist:

Om du inte läst på länge eller finner stor glädje i att läsa skulle jag säga Da Vinci koden eller en annan bok av Dan Brown. Kräver inte mycket tänkande och lätt att fasna i dom.

har valt bok nu. det blev urkällan av ayn rand, hittade inget annat i skolans bibliotek.

SvaraCitera

Les voleurs:

urkällan av ayn rand

Les voleurs:

ayn rand

[mad][cry]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Les voleurs: urkällan av ayn rand

Les voleurs: ayn rand

va, vad

SvaraCitera

Les voleurs:

va, vad

Ayn Rand [sad]
Objektivism [sad]

Hon är dum i huvudet och det är hennes böcker också [sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Marxisist:

Bättre än Brott och Straff?

Gosh, tyckte det var en pina att läsa klart den boken. Inte min stil, helt enkelt [n]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Ayn Rand

versaler är onödiga

Literatus:

Hon är dum i huvudet och det är hennes böcker också

gillar boken än så länge, har dock bara läst ca 100 sidor.

SvaraCitera

Nuuuskamuikkunen:

Bättre än Brott och Straff?

Frågan var inte ställd till mig, men jag kan svara:
Jag tyckte att den var bättre men om man har svårt för rysk litteratur (många namn osv.) så blir den jobbig också. Personligen så tycker jag dock att både Anteckningar från Källarhålet och Bröderna Karamazov var bättre.

Les voleurs:

gillar boken än så länge, har dock bara läst ca 100 sidor.

Hoppas du ändrar dig när du läst klart. Annars är du ett svin.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Annars är du ett svin.

ahopp
vad är bra böcker enligt dig då?

SvaraCitera