Notifications
Clear all

Bristningar

batmaan:

Vad kan man göra åt bristningarna? går det att få bort?

Det finns en olja/kräm just för bristningar. Den är egentligen tänkt för gravida kvinnor men den borde ju funka oavsett.

Finns på hälsokost, ska skaffa en själv för min ensamma cp-bristning på magen. [tired]

ReplyQuote

Äh, skit i dem. [y]

ReplyQuote

bristningar går ju inte bort helt, men om dom är typ lila så bleks dom o blir vita, Speciellt om man solar 🙂 men annars har ju alla det.. så som alla andra skriver, inget att bry sig om 😉

ReplyQuote

Är snyggt.

ReplyQuote

batmaan:

Jag är verkligen inte överviktig

Vad har det att göra med bristningarna? [smile]

ReplyQuote

batmaan:

Jag är verkligen inte överviktig

ReplyQuote

Jaxxee:

Bristningar brukar vanligen komma i och med viktuppgång.

ReplyQuote
Topic starter

Jaxxee:

Vad har det att göra med bristningarna?

som "isola" sa så brukar dom komma i o med viktuppgång 😛

ReplyQuote
Topic starter

ööörkarn:

Det finns en olja/kräm just för bristningar. Den är egentligen tänkt för gravida kvinnor men den borde ju funka oavsett.

okej tack! 😀 ska testa de :p

ReplyQuote

batmaan:

okej tack! 😀 ska testa de :p

Man kan hoppas att den funkar... Men det är hälsokost så det borde det göra. Jag har varit mammas testperson i 8 år redan och allt hon tvingat på mig har funkat.

Men vänta dig inte att det blir billigt.

ReplyQuote

Jag är ingen expert eller så men jag kanske har ett bra tips som du kan dra nytta av. Det finns särskilda krämer på apoteket som ska motvärka att bristningarna syns. Den krämen på bilden sägs vara bra.

Image

Ett framtidstips är att använda barnolja graviditeten för att undvika bristningar. [wink]

ReplyQuote

Återfukta ordentligt vid upprepade tillfällen, sen får du väl försöka kleta över något på dem...någon slags concealer eller så...

Undvik att utsätta dem för solljus...annars finns det inte så mycket att göra...inte världens grej....

ReplyQuote

Ingen mening att bry sig om det. Det kommer aldrig førsvinna.

ReplyQuote

Inte mycket du kan göra åt dem. Ha tålamod, bara.
Oftast bleknar de med tiden tills de nästan inte syns alls.

ReplyQuote