Notifications
Clear all

Bröstförminskning

Kouki:

Typ d eller dubbelD, förhindrade ridning och annan idrott till att vara komfortabelt typ..

[no-no]

ReplyQuote

Guide Me Home:

samt rygg och nackproblem

Det är sånt som motiverar en operation, tror knappast de har en storlek man måste vara över.

Guide Me Home:

(åtminstone inte vad jag vet, vad fan är det?)

Ring bara närmsta vårdcentral, det går lika bra.

ReplyQuote

Olycklig:

börja gå på gymmet så du blir starkare istället och kan klara av tyngden på dina bröst. sen kan du kanske kolla på en ny Bh som gör det hela stadigare för dig.. Finns massa olika sorter

ReplyQuote

Temnozor:

kolla på en ny Bh som gör det hela stadigare för dig.. Finns massa olika sorter

ReplyQuote
Topic starter

sötnos:

Låter lite obekvämt. [sad]

OM det är..!

Olycklig:

börja gå på gymmet så du blir starkare istället och kan klara av tyngden på dina bröst. sen kan du kanske kolla på en ny Bh som gör det hela stadigare för dig.. Finns massa olika sorter

Det är inte det - jag är redan väldigt stark i ryggen då jag alltid har tränat. Fem år har jag spelat rygby, och när jag slutade med det började jag gymma. Och det är inte musklerna som gör ont, det är ryggraden.

ReplyQuote
Topic starter

Olycklig:

Du kan fortfarande få infektioner och det kan läka fel. sen kanske du får ärr samt att du kanske blir missnöjd med hur dina bröst ser ut när det läkt..

Klart man är beredd på att alltid ha ärr på brösten om man nu gör en bröstop, det får man stå ut med! Infektioner är det inte så stor risk att man får ifall man strikt följer instruktionerna man får med sig hem.
Och med tanke på hur missnöjd jag är med mina bröst nu så känns chansen att jag blir missnöjd minimalisk! [smile]

ReplyQuote

Guide Me Home:

missnöjd minimalisk

mami hade fått tid för bröstförminskning när jag var 1 år, men hon avstod pga hon tyckte det var smidigt att kunna amma ev framtida barn.

ReplyQuote
Kouki

isola:

[no-no]

Säger samma men hon ansåg det, och tycktes vara godkänt.

ReplyQuote

Skulle också behöva en sån. [cute][blush]

ReplyQuote

Guide Me Home:

Hmm.. Mja det var väl allt.[rolleyes][cute]

Det du har något som kallas typ hyperplasia mammae.

Vid operation, som kallas reduktionsplastik, tar man bort överflödig vävnad på bröstens undersida och flyttar samtidigt upp mamillen till ett högre läge.

Ärren, som efter en tid blir ganska breda, göms i submammarfåran på bröstets undersida.

Endast 10-30% av kvinnorna kan amma normalt efter reduktionsplastiken, vilket gör att det är många gånger är klockt att vänta med operationen till dess att kvinnan fött det antal barn hon önskar.

Med rätt indikation och god kirurgi får man tacksamma patienter (wtf)

- Kirurgiboken

Jag läser denna kurs nu, men prata med någon vårdcentral eller proffesionell.

ReplyQuote
Topic starter

Bajwa:

Jag läser denna kurs nu, men prata med någon vårdcentral eller proffesionell.

Jo, jag vet redan allt sådant, men eftersom jag har i stort sätt 10 år kvar att leva innan jag skaffar (om jag skaffar) en unge, och de åren har jag lust att leva i en kropp jag trivs i 🙂

Tack för svaret!

ReplyQuote

Olycklig:

Jag registrerade mig som medlem när jag såg denna kommentar! Klart att du sitter där som en kille på 23 år kan säga sådär. Du har inte tänkt på att det finns vältränade tjejeer med väldigt stor byst? så gym kanske inte är lösningen?

Och alla dessa olika sorter bh:ar du pratar om, som ger bra stöd kostar en förmögenhet, så visst, vissa kanske har råd med det, men inte alla. Definitivt inte min syster, min mamma och min moster som alla tre har gjort brösföminskningar.

Och förresten, på tal om amningen där, så har i alla fall varken min mamma och syster inte har några problem med amningen 🙂 min moster har inga barn så kan inte tala för henne. Inga vetenskapliga fakta jag kan komma med där men har aldrig hört något om att det skulle vara något problem, mamma har fött 4 barn och min syster tre.

ReplyQuote