vad är brottsförebyggande samtal? Asså fick ett brev sen det stod ngt att jag skulle prata på brottsförebyggande samtal . Vad fan är det för nåt?
De sätter dig i ett ensligt rum med en lampa mot ansiktet och så kommer det in en stor barsk ryss som säger åt dig "GÖR DU SÅDÄR IGEN DÅ JÄÄÄÄVLARRRR!!!".
Och då kommer du förhoppningsvis inte göra några fler dumheter.
Tråden flyttad från Forum PLUS/Bank och Sparande
Myksa:
barsk ryss
barsk ryss??
det är ju precis vad det låter som. någon företrädesvis en tant kommer tjata på om hur dålig du är om du fortsätter som tidigare.
pink_lover:
barsk ryss??
asså seriöst! seriösa svar
Ett brottsförebyggande samtal är vanligt för personer i utsatta situationer, såsom "fel" område eller problem i familjen. Syftet är att förhindra att personen begår brott, oftast genom att försöka få personen att känna sig säker på sig själv eller liknande och informera om ansvar, skyldigheter och följder vid olika brott.
så
vad pratar man där mera? vem är där? kmr mina päron vara med? kmr jag har två samtal?
pink_lover:
är mera? vem är där? kmr mina päron vara med? kmr jag har två samtal?
ja dina päron kommer med största sannolikhet vara med och någon från kommunen. antalet antal varierar ju det kan ju vara så att det räcker med ett.
OF 5:
ja dina päron kommer med största sannolikhet vara med och någon från kommunen. antalet antal varierar ju det kan ju vara så att det räcker med ett.
ok svar på andra frågorna
Det låter rätt roligt. Jag hade velat ha ett.
pink_lover:
ok svar på andra frågorna
har jag ej
Penstrokes:
ätt roligt. Jag hade velat ha ett.
roligt????