Aviseringar
Rensa alla

Bup

ANT03
Ämnesstartare

Jag har skurit mig (och andra saker)ett antal gånger och har haft en tid där jag inte gjort det ett tag utan bara tänkt "vad skönt att få dra ett drag eller två med ett rakblad" men inte gjort det då jag lovade min partner att jag inte skulle göra de. Men nu har jag gjort det gånger på ca 2 veckor och han vet bara om en gång, han blev ledsen över att jag skurit mig igen och han gav som förslag att jag skulle gå till BUP men jag vill helst inte att mina föräldrar ska veta vad jag gjort. Måste BUP berätta för föräldrarna?

Citera
time
 time

BUP måste se till att du får hjälp om det finns en fara för ditt liv, men de måste inte alltid berätta för vårdnadsgivare om det inte är livsfara. Däremot vill BUP allra helst att dina föräldrar ska få veta så att de kan komma med dig på samtal på BUP och lära sig mer om hur de ska stötta dig. Du kan absolut ta kontakt med BUP på egen hand och förklara läget. 

Här kan du läsa mer om vad som händer på BUP:  http://www.bup.se/sv/Rad-och-fakta/Artiklar/Sjalvskadebeteende--Vad-hander-pa-BUP/

SvaraCitera
Gifted

ANT03: Måste BUP berätta för föräldrarna?

Nej, men det tror jag gor det lattare. De ar ganska bra pa BUP. Rekommenderar.

SvaraCitera