Notifications
Clear all

Canon 450D eller 550D?

DinGud

variabel:

awesome. din kamerasamling?

Då ska du se objektiven...Inte lätt att ha drabbats av L-sjuka. Inte billigt heller för den delen. En del pungar ut pengar för cigaretter, jag tömmer kontot för leksaker.

Har sparat 7D och 5D iaf. 5D för porträtt och modellfoto, 7D för action då den är äckligt snabb. 7D tål visst en del fukt med. Nova heter hon på bilden[wink] Ska se om jag lyckas slita ut de två kamerorna. 7D ligger i riskzonen i och med Timelapse.

ReplyQuote
Issen

DinGud:

Nikon D3000

Ah menade den förstås 😛

ReplyQuote
Topic starter

Är otroligt nöjd med min Canon 450 D, har provat den rätt mycket nu och vi går ihop som hand och handske [bigsmile][love]
Jag gillar designen på den, hur den känns att hålla i osv. Enda grejen är väl att linslocket är lite konstigt, men det kanske var jag som inte satte på det ordentligt [shake]

Det är kul med den stora skärmen, även om det är frustrerande att konturerna på objekten blir lite pixliga på skärmen (?!)

För att ge ett mer tekniskt utförligt omdöme måste jag dessvärre lära mig mer om fotografi..[blush]

ReplyQuote
Topic starter

Virvelvind:

Det är kul med den stora skärmen, även om det är frustrerande att konturerna på objekten blir lite pixliga på skärmen (?!)

hur menar du nu?

ReplyQuote
Topic starter

variabel:

hur menar du nu?

Jag tyckte det men det kanske är mina ögon det är fel på O_O
[blush]
Alltså att det inte var tillräckligt skarpt..

ReplyQuote
Topic starter

Virvelvind:

Jag tyckte det men det kanske är mina ögon det är fel på O_O

Alltså att det inte var tillräckligt skarpt..

att skärmen inte är tillräckligt skarp för att du ska kunna se detaljer? du kan ju zooma in i bilden [cute]

ReplyQuote
Topic starter

variabel:

att skärmen inte är tillräckligt skarp för att du ska kunna se detaljer? du kan ju zooma in i bilden

Kan jag??? HUR??

ReplyQuote
Topic starter

Virvelvind:

Kan jag??? HUR??

knapparna uppe till höger 😛

dom:

zoom.jpg

ReplyQuote
Topic starter

Ammen smaaaart [bigsmile][bigcheers]
thankzz!!

ReplyQuote
DinGud

Ett tips är att läsa manualen som följer med kameran.

ReplyQuote
Topic starter

DinGud:

Ett tips är att läsa manualen som följer med kameran.

Jag anar en viss syrlighet. [bigsmile]
Har faktiskt inte hunnit läsa hela, men jag vet att det antagligen står någonstans, ja [y]

ReplyQuote
DinGud

Virvelvind:

Jag anar en viss syrlighet. [bigsmile]
Har faktiskt inte hunnit läsa hela, men jag vet att det antagligen står någonstans, ja [y]

Manualen ger dig info för att behärska kameran, de här guiderna lär dig grunderna i allt annat.

ReplyQuote
Topic starter

tack !! [bigcheers]

ReplyQuote