Aviseringar
Rensa alla

Chatten

Ämnesstartare

Jag är lite nyfiken på hur det ligger till med de kanaler som har lösenord i chatten.

Är mods tillåtna att bara klampa in då?

Jag tycker att en mod endast ska få gå in i kanaler med lösenord om:

- Kanalens titel väcker misstankar om regelbrott
- Modden blir kallad av en användare i kanalen för att styra upp läget
- Modden blir inbjuden

Tacksam för svar [smile]

Citera
Issen

Klart vi får traska in vart vi vill... vill dom ha de helt privat kör dom PM.

Däremot kan man ju tänka efter om de är moraliskt schyst 🙂

SvaraCitera

Issen:

Däremot kan man ju tänka efter om de är moraliskt schyst 🙂

och det får man väl bedöma från fall till fall, så jag tycker inte vi borde ha några regler som dessa i chatten.

SvaraCitera
Issen

variabel:

och det får man väl bedöma från fall till fall, så jag tycker inte vi borde ha några regler som dessa i chatten.

precis, men om någon mod gör de som stalkning typ konstant så lär den användaren säga till och då kan man ändå agera utifrån de hur bra de är att någon stalkar folk i deras chatrum 🙂

SvaraCitera

Jag tycker det beror på vad syftet är.

Går man in i en passkanal för att bara prata, då bör man nog överväga att inte göra det. För man går då in på ett sätt som liknar vanliga medlem. Är det däremot en passkanal med folk som är kända för att bråka och har mycket varningar, då ska man självklart gå in och kolla så allt går rätt till.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Själva grejen är att jag tror många medlemmar kan se det som ett slags intrång om dem nu pratar om sitt och vill ha sin lilla grupp. Så det kanske skulle vara för det bästa att iaf uppmuntra mods till att inte bara klampa in i passkanaler.

SvaraCitera

galenolga:

Så det kanske skulle vara för det bästa att iaf uppmuntra mods till att inte bara klampa in i passkanaler.

Inte så trevligt om anaungarna sitter där och svältpeppar varandra eller folk säljer heroin via UM-chatten dock.

SvaraCitera

Stringburka:

Inte så trevligt om anaungarna sitter där och svältpeppar varandra eller folk säljer heroin via UM-chatten dock.

Nej men då går man ju in i rollen av att moda, och inte i rollen av att vara social.

Bara för man kan gå in i alla rum, så innebär det inte att man går in och pratar med alla

SvaraCitera

Galvmeister:

Nej men då går man ju in i rollen av att moda, och inte i rollen av att vara social.

Nej precis.

SvaraCitera

Galvmeister:

Går man in i en passkanal för att bara prata, då bör man nog överväga att inte göra det.

Agree! Att gå in för att bara hålla ögon på vad som sägs i modererande syfte är inget fel.

SvaraCitera

Jag har aldrig fått igång chatten, vet inte ens hur den ser ut.[cry]

SvaraCitera

aristoteles:

Jag har aldrig fått igång chatten, vet inte ens hur den ser ut.[cry]

[surprised]
Vad använder du för webläsare då?

SvaraCitera

lejonmamman:

Vad använder du för webläsare då?

Vanligen firefox men har provat både IE och Chrome. Chatten kommer fram men det finns inga kanaler.

SvaraCitera

aristoteles:

Vanligen firefox men har provat både IE och Chrome. Chatten kommer fram men det finns inga kanaler.

Okej! Hm har strulat ganska mycket för mig med.
När jag öppnar chatten så får jag vänta jättelänge och kan inte he upp nåt annat fönster för då får jag inte heller upp några kanaler.

SvaraCitera

(Just nu så har det i chatten skapats ett chatrum som har fått namnet Modsfritt.)

SvaraCitera