Aviseringar
Rensa alla

conch


Ämnesstartare

Jag piercade conch i början av februari och ibörjan läkte det jättefint, sen efter runt 8 veckor fick jag en blåsa precis under smycket (hade labret som läksmycke), spräckte då blåsan och det läkte fint igen och efter tio veckor bytte jag labreten till en ring men då kom blåsan tbx så då bytte jag tbx till läksmycket, först försvann blåsan men nu är den tbx.

Någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra åt det?

Har tänkt att gå till piercingstudion där jag gjorde den på måndag och prata med dom men tänkte i fall nån här vet elr har några knep jag kan använda mig av tills dess.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Att byta smycke på det där sättet i början när piercingen håller på att läka är inte bra, det kan irritera rätt mycket. Och speciellt brosk som är känsligt och har lätt för sig att krångla.

Det låter som att du har fått någon form av ärrbildning eller uppsvullen vävnad, troligen från en irriterad läkning som sagt. En conch kan ta väldigt lång tid att läka. Jag väntade många månader mer än dig innan jag ens bytte smycke i mina.

Du kan dock testa hydrokortisonsalva och se om det går bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stvrmzeit:

Du kan dock testa hydrokortisonsalva och se om det går bort.

dom i piercingstudion sa att jag kunde byta smycke ändå, men dom sa att om den blev värre skulle jag byta tbx.
Blåsan är borta nu iaf då jag skar bort den men bara hoppas att den inte kommer tbx. Är väll att fortsätta tvätta nu tills den läkt helt innan jag byter smycke igen då antar jag


   
SvaraCitera