Okej, nu är jag jävligt arg, och stressad!
Jag köpte ett par Creative Aurvana Live!- lurar för snart två år sedan, men nu har den ena luren pajat! Det kommer inget ljud ifrån den. Man skulle ju kunna öppna upp den och kika om det är någon lödning som behövs fixas, men när man ändå har garanti så är det lika bra att utnyttja den. Vanligtvis gäller två år, och jag har haft dem i två år i augusti.
Men, nu är det så att när man vill kontakta Creative, så går det inte på något annat sätt än mejl! Och vill man skicka ett mejl till dem så måste man först skriva i lite information bland annat ett identitetsnummer som antingen fick på produkten eller på kartongen (som man troligen slängt efter två år). Nu är det så att exakt det är felet!
Hur f*n ska jag gå till väga? Jag köpte lurarna på Dustin, så jag ska ringa till dem och skälla lite granna, sen ska jag försöka få kontakt med konsumentverket. Vissa rättigheter borde man väl ha...
Har ni några andra förslag?
Tack! 🙂
man ska alltid gå via återförsäljaren först. i det här fallet dustin.
Guld! Tack!