Aviseringar
Rensa alla

[cry]


Ämnesstartare

Nintendo:

alla får inte alla biverkningar osv

Nej jag vet, och får man dom så kanske man inte får båda samtidigt, men det såg bara så kuligt ut att jag inte kunde låta bli att påpeka det[bigsmile][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Nej jag vet, och får man dom så kanske man inte får båda samtidigt, men det såg bara så kuligt ut att jag inte kunde låta bli att påpeka det

Åt en medicin som hade både viktminskning och viktökning som biverkning [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Åt en medicin som hade både viktminskning och viktökning som biverkning

[tard]Hahaha, fick du någon av biverkningarna? Typ du gick upp 10 kg, sen dagen efter gick du ner samma vikt igen?[bigsmile]

Roliga biverkningskombinationer är roliga[blush]Känner mig lite elak som sitter o flinar åt detta[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hahaha, fick du någon av biverkningarna? Typ du gick upp 10 kg, sen dagen efter gick du ner samma vikt igen?

Nä men det hade varit intressant [crazy]

Storchen84:

Roliga biverkningskombinationer är roligaKänner mig lite elak som sitter o flinar åt detta

[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[cry]

[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs det fungerar bättre nu när jag tar medicin på kvällen [blush] Nu behöver jag bara oroa mig för:

Lätt halsirritation, hosta, heshet, svampinfektion i munhåla och svalg.

Nässelutslag och andra hudutslag,
angioödem (svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg ibland med andnöd eller sväljsvårigheter), bronkospasm (kramp i luftrörens muskulatur), blåmärken, nervositet, rastlöshet, depression, beteendestörningar.

Förändringar i benmineraltätheten (uttunning av skelettet)
Grå starr (grumling av ögats lins)
Grön starr (ökat tryck i ögat)
En dämpad tillväxttakt hos barn och ungdomar
En effekt på binjurarna (en liten körtel som sitter bredvid njuren).

Darrningar, hjärtklappning, huvudvärk, muskelkramper.
udutslag, nässelfeber, kramp i luftrörens muskulatur, låg kaliumhalt i blodet, sömnstörningar och överaktivitet, illamående, oregelbunden hjärtverksamhet.

.... jag känner att jag kanske inte borde kolla livsnödvändiga mediciner på fass utan bara ta dem och vara glad :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter medicin som har biverkningarna:
Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):
Dimsyn, Yrsel, Ihållande torrhosta, Illamående, Hudutslag, Kraftlöshet

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare):
Huvudvärk, Depression, Lågt blodtryck (vilket kan orsaka yrsel eller svimning) Bröstsmärtor, Störd hjärtrytm, Hög puls, Kärlkramp, Hjärtinfarkt, Stroke, Andnöd, Diarré, Magsmärtor, Förändrad smakupplevelse, Trötthet, Hög kaliumhalt eller kreatininvärde i blodet

Tänkte bara att någon ville veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Tänkte bara att någon ville veta

Ah, alltid kul att veta saker om dig [blush] Läskigt med massa hemska biverkningar [cry] Jag är mest rädd för att få svamp i min munhåla, det verkar jätteäckligt. fast nervositet, rastlöshet, depression och beteendestörningar verkar inte så trevligt. Fast hellre det än kärlkramp, hjärtinfarkt, stroke, bröstsmärtor och störd hjärtrytm [sad]


   
SvaraCitera