Aviseringar
Rensa alla

Demonstration den 21:a Maj i Göteborg mot moskébygge


Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Fattar inte vad du babblar om. Göteborgs nätverk mot rasism (GNMR) hade som uttalat mål att fysiskt konfrontera, försvåra och försöka stoppa nazistdemonstrationen.

Dom har inte rapporterat om det våld som nazister utfört mot vänsterextremister under demon. Du kan inte läsa om knivstickningar, misshandel av kulörfrämlingar, eller ens att dom ropat en massa relaterande slagord. För låt oss inte spela dumma nu, något måste ha hänt och jag är lätt frustrerad över att media ger en så vinklad och antidemokratisk bild av läget.

Och helt ärligt, dom föremål som vänsterextremisterna kastade (GNMR då kanske) var inte så allvarliga som rapporterats. Enligt polis och "vittnen" ska smällare och sten kastats mot nazisterna. Mera troligt så har väl upplysningsmaterial och utgåvor av Håkan hellströms nya album 2 steg från paradise kastats över dom.

Nyckelord:Vinkling.


   
SvaraCitera

sming va gör du på um??
ska inte du demonstrera?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Dom har inte rapporterat om det våld som nazister utfört mot vänsterextremister under demon. Du kan inte läsa om knivstickningar, misshandel av kulörfrämlingar, eller ens att dom ropat en massa relaterande slagord. För låt oss inte spela dumma nu, något måste ha hänt och jag är lätt frustrerad över att media ger en så vinklad och antidemokratisk bild av läget.

Vad jag hört och sett på bilder så gömde sig nazisterna mest bakom polisen under hela demonstrationen, ropade lite slagord som "inga blattar på våra gator", men inte mycket mer.

Miljötalibanen:

Och helt ärligt, dom föremål som vänsterextremisterna kastade (GNMR då kanske) var inte så allvarliga som rapporterats. Enligt polis och "vittnen" ska smällare och sten kastats mot nazisterna. Mera troligt så har väl upplysningsmaterial och utgåvor av Håkan hellströms nya album 2 steg från paradise kastats över dom.

Som jag förstått kastades smällare och sköts raketer från berget ner mot nazisterna, och polisen möttes med stenar när de försökte hindra antifascister från att ta sig runt avspärrningarna för att kunna konfrontera nazisterna.


   
SvaraCitera