värdeuppgift:
vare inte lite mkt naket i en hel del bidrag?
Jo. 🙁
Tror att Tysklands bidrag var värst, de tvingades väll t.o.m. ändra bidraget för att deras strippor var för nakna, tror jag nånn sa.
Trots det var det hemskt strippigt, undrar hur det såg ut innan de ändrat på det då.. :s
Sveriges bidrag är ju fan som en parodi på nån annan låt
Elaka häxan i väster:
Det funkar inte att skicka en jävla operadiva till Eurovision bara för att det funkar i Sverige.
Om svenska folket röstar fram henne, så gör de det för att de tycker låten. Jag röstade inte (brukar tycka hemskt illa om svenska uttagningen) men La Voix tyckte jag om, även om jag var väl medveteten om att den aldrig skulle vinna ESC.
Tennsoldaten:
Jag hatar att de bytte dansare. ;(
Det handlar om att reglerna i Eurovision skiljer sig från svenska melodifestivalen. I ESC får man ha max 8 personer på scenen, och alla sånginsatser ska framföras live från scenen. I den svenska melodifestivalen var körinsatserna färdiginspelade, och därför kunde de ha folk på scen vars enda roll var dans. Men när kören var tvungen att vara med på scen, var dansarna och kören tvungna att vara samma personer. Därav de nya, kvinnliga dansarna.
Jag tyckte om Norge (röstade t o m), Turkiet och Bosnien-Hercegovina mest. Det fanns låtar som var okej, som Azerbajdzjan, Ukraina, Estland och Tyskland. Men det här med att Tyskland utropade Dita von Teese mitt i låten när hon skulle posera lite... pinsamt!
Armenien skulle varit bättre om de inte envisats med att sjunga på engelska, texten var så dålig att jag hellre inte förstått den alls.
Lanina:
Om svenska folket röstar fram henne, så gör de det för att de tycker låten. Jag röstade inte (brukar tycka hemskt illa om svenska uttagningen) men La Voix tyckte jag om, även om jag var väl medveteten om att den aldrig skulle vinna ESC.
Ja, men då får vi vara beredda på att skämma ut oss år efter år i Eurovision bara för att vi är oförmögna att skicka något som funkar i Europa.
svartarosen:
Är han homosexuell?
Nej det är han inte 😉
Den internationella juryn i Melodifestivalen kanske inte var en så dålig idé. Vi borde nog ha lyssnat på dem och skickat Sarah Dawn Finer eller Caroline af Ugglas.
Vi får skärpa oss och antingen skicka något som Europa känner igen (Typ September, Danny eller Agnes), eller så lockar vi stora låtskrivare till tävlingen, t.ex. Björn och Benny som får skriva någon ballad.
Men så länge vi slipper typ Shirley Clamp eller Linda Bengtzing så är jag nöjd.
Jag gillade Norge, Ryssland och Azerbadjian.
Men jag hejade såklart på Norge. Låten blir väldigt skön efter man har lyssnat den några gånger och han hade verkligen utstrålning. Rätt låt vann helt klart
skriv "bulgaria eurovision 2009" på youtube för ett garanterat skratt.
Tråden låst på grund av inaktivitet