Aviseringar
Rensa alla

Depression.

vet ej har varit i en depression i x antal månader nu
bäst är att aldrig isolera sig, söka hjälp, sova ordentligt, ha rutiner, springa mkt, äta regelbundet o hälsosamt, prata med psykolog, tabletter m.m. inte bara göra ingenting hemma o ej gå ut big no no

SvaraCitera
Akymo
Ämnesstartare

Det är ju inte vad kebu12 sa.

Var bor du Angelize?

SvaraCitera

Akymo:

Det är ju inte vad kebu12 sa.

Var bor du Angelize?

Att isolera sig och fly från verkligheten slutar aldrig gott.
Stockholm.

SvaraCitera

Akymo:

Jag är väldigt bra på tala, jag älskar min röst, det är nog den biten jag är mest nöjd med mig själv, min röst e jätte fin.

Man ska se positiva saker med sig själv [y]

Söker du jobb inom försäljning, det kanske skulle hjälpa dig ur depressionen att få något att göra?

SvaraCitera
Akymo
Ämnesstartare

Såhär tänker jag ungefär när jag vaknar.

"Oh nej, nu är ännu en dag förstörd.

Jag hatar vara här, vill bara somna om igen

Det finns inga vänliga människor/själar på denna jord

Vill bara somna om igen, varje minut, sekund, i vaket tillstånd är som knivar och tårar i själen

I mina drömmar, finns det värme, vänlighet, kärlek och annat"

Vill bara kunna sova 24/7, varför känner jag så?

Och varför har jag en fientlig syn på alla människor som kommer nära mig och tror dom vill göra mig illa?

Ibland har jag tillomed funderat på att gå och döda folk, men tanken har hindrat mig när jag sett och läst dokumentärer som mördare som dödat annat folk, och det gör mig så ledsen. Jag är inte sån egentligen.

Ahhhhh vill bara bort härifrån..

SvaraCitera

Akymo:

Ahhhhh

Hur gammal är du?

SvaraCitera

TS, du kanske inte märker det men du är ohyggligt nedlåtande i dina svar. Jag skulle tro att det är anledningen till varför ingen vill prata med dig.

Jag är ungefär likadan, även om jag är glad så uppfattas jag som sur.

Angelize:

Att isolera sig och fly från verkligheten slutar aldrig gott.

Haha! Det är precis så jag gör. xD
Tv-spel och böcker. [love] Men nej, det slutar inte gott. Har man flytt en längre tid så säger det bara "SMACK!" och så har man en sån jävla ångest så man inte kan göra nånting på flera dagar. Inte ens det som normalt gör en glad funkar.

SvaraCitera

ööörkarn:

Haha! Det är precis så jag gör. xD
Tv-spel och böcker. [love] Men nej, det slutar inte gott. Har man flytt en längre tid så säger det bara "SMACK!" och så har man en sån jävla ångest så man inte kan göra nånting på flera dagar. Inte ens det som normalt gör en glad funkar.

ja jag gör så just nu. svårt att ta sig ur[crazy]

SvaraCitera

Jag känner med dig..

Man får ta sig upp själv, för det går inte att lita på läkare eller något sådant. De ger dig bara piller, och sen får du kriga med dig själv ännu mer.

Börja träna, gör sånt du mer eller mindre alltid velat göra - men inte pallat pga. alla spöken i hjärnan.

SvaraCitera

Angelize:

ja jag gör så just nu. svårt att ta sig ur[crazy]

Ja visst är det?
Låt mig ge dig ett råd: läs INTE beroendeframkallande böcker. Jag började läsa twilight-böckerna av ren nyfikenhet. På baksidan står det att dom är beroendeframkallande men jag tänkte att det bara kan betyda att dom är bra... Det var ren ondska! Jag streckläste i 12 timmar, minst, varje dag vilket innebar att locket var på alldeles för konstant under 3-4 dagar. Till sist fick jag en massa panikattacker och kunde inte sova.

Jättedumt...

SvaraCitera

metafor:

Börja med att gå till läkare/i terapi. Där får du verktyg som kan hjälpa dig att hantera depressionen och så småningom komma ur den.

Terapi är så jävla överskattat, det hjälper ingenting.

SvaraCitera

Grrrr eger:

Terapi är så jävla överskattat, det hjälper ingenting.

Var det där ett rop på hjälp?[confused]
Vad anser du hjälper? Självklart individuellt och beroende på huruvida man släpper in dem eller inte. Sedan är det klart att man måste göra den största ansträngningen själv.

SvaraCitera

Akymo:

Jag har bara fått en antidepp utskriven. När jag läste på bipacksedeln så vägra jag ta den.

Du borde ändå försöka få något nytt utskrivet. Mediciner kan vara bra, och ja, biverkningarna får man leva med, om de inte är alltför extrema. För och nackdelar.

Akymo:

Ja jag lider av ren depression, vad skulle de annars vara?

Det finns ju en drös andra psykiska problem man kan lida av.... Men om du "bara" är deprimerad har du nästan "tur". Antidepp kan hjälpa. Try it. Ge det iaf en ordentlig chans.

SvaraCitera

Akymo:

Hatar vara deprimerad.

jag med [sad]

SvaraCitera
Akymo
Ämnesstartare

Alla folk upplever mig som nedlåtande och sur, men jag är inte det egentligen.

Fast jag hatar väldigt mycket och är väldigt negativt finns det positiva sidor med som aldrig plockas fram. [shake]

SvaraCitera