Aviseringar
Rensa alla

deprimerad?

piixie
Ämnesstartare

alltså jag vet inte vad jag ska göra.
jag tror jag är deprimerad.
allt känns bara jobbigt. men det finns ingen jag kan prata med. eller typ en eller två av mina vänner med en av dom går på BUP, men liksom ja. ingen kan ändå göra något?
jag vart det sen typ oktober förra året.
och visst det finns folk som har varit det i flera år och allt, men det känns varenda dag. jag vet inte vad det är eller vad det beror på. om det är massa små saker som påverkar mig eller något. jag har inte haft en vanlig barndom. min pappa var alkoholist och knarkare. jag vet inte om det kan bero på det? jag gråter åt liksom minsta liten sak. det gjorde jag aldrig när jag var liten. eller ja, jag är ganska lite. bara 14 år. men det känns inte som om jag kan prata med min mamma. hon tycker att det är synd om dom föräldrar som har barn som är deprimerade, och det är dumt och helt brutalt att skära sig. liksom visst det är det, vem vill vara deprimerad och skära sig? men när allt bara går över styr så gör man det, man tar sitt rakblad och bara vill döda sig själv. eller ah. det låter helt puckat och allt. men stunden då i början så är det bara det man tänker på. sen tänker man på smärtan på armen. och efter ångrar man sig efter man sett vad men har gjort.
finns det någon som jag kan snacka med och berätta allt, så man kan få lite tips?
jag känner mig helt ensam och allt.

Citera

Själv tycker jag stor bokstav vid meningsstart och styckindelning är bra. [smile]

SvaraCitera

Varför är du deprimerad? Något som hänt?

SvaraCitera

piixie:

jag vet inte om det kan bero på det?

jo.

spring till bup.

SvaraCitera
piixie
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Själv tycker jag stor bokstav vid meningsstart och styckindelning är bra

men hallå det jag skriver här ska väl inte lämnas in till någon lärare så jag får betyg på det. palla skriva så.

SvaraCitera

piixie:

men hallå det jag skriver här ska väl inte lämnas in till någon lärare så jag får betyg på det. palla skriva så.

Att inleda med stor bokstav gör man av en anledning.. Vid längre texter blir det jobbigt att leta efter de små prickar som utgör punkterna.

SvaraCitera

Gå till bup eller ring någon samtalsjour så kanske då kan åtminstone tips om vägar bort från depression.

SvaraCitera

bakpulver:

Att inleda med stor bokstav gör man av en anledning.. Vid längre texter blir det jobbigt att leta efter de små prickar som utgör punkterna.

Gillar att du själv använder dig av dubbelpunkt i ett inlägg där du klandrar en annans sätt att skriva. [smile]

SvaraCitera

Budolicious:

Gillar att du själv använder dig av dubbelpunkt i ett inlägg där du klandrar en annans sätt att skriva.

Den slank in där [ops]
En punkt följt av ett ord med liten inledande bokstav blir en blandning av ett kommatecken och en punkt i min hjärna.

SvaraCitera