Dragula:
Psykologer får inte ens skriva ut medicin, idiot.
I mitt fall har psykologen skickat mig till en liten läkare, som sedan prackat på medicin = allting börjar hos psykologen. Kanske till och med efter första samtalet. Förstår dock om det var svårt för dig att fatta.
Zeppelin:
= allting börjar hos psykologen
Nej. Allt börjar oftast på vårdcentralen där man antingen får en remiss till en kurator, psykolog eller som i mitt fall, psykiatriker som har rätten att skriva ut medicin direkt. Då skickas man inte till någon "liten läkare".
Zeppelin:
Förstår dock om det var svårt för dig att fatta.
Dragula:
Nej.
Okej, så var det inte för mig. Så eftersom vi har olika erfarenheter så blir det nog väldigt jobbigt för dig att leka översittare här.
Zeppelin:
Okej, så var det inte för mig. Så eftersom vi har olika erfarenheter så blir det nog väldigt jobbigt för dig att leka översittare här.
Nope. Min poäng var enkom att psykologer inte får skriva ut medicin, eller ens rekommendera medicin eftersom de saknar medicinsk utbildning.
Dragula:
Min poäng var enkom att psykologer inte får skriva ut medicin, eller ens rekommendera medicin eftersom de saknar medicinsk utbildning.
Det är väldigt många som föreslår att man ska "börja med medicin" och skickar en vidare till en läkare efter ett väldigt kort besök. Men du gick ju till en riktig jävla psykiatriker, så det är ju klart att jag har fel nu eftersom det var annat som gällde för dig.
Zeppelin:
Det är väldigt många som föreslår att man ska "börja med medicin" och skickar en vidare till en läkare efter ett väldigt kort besök.
Javisst, men då är det någon annan som gör bedömning av medicinineringen, inte psykologen.
Dragula:
Javisst, men då är det någon annan som gör bedömning av medicinineringen, inte psykologen.
Ok, du är ju expert på det här. Psykmottagningsglidarn'!
Zeppelin:
Ok, du är ju expert på det här. Psykmottagningsglidarn'!
Ja, för jag har läst psykologi också.
Och? Som om det skulle göra dig till någon jäkla övermänniska?! Du pekar ändå bara på oväsentliga detaljer och tror att du låter så jävla smart när du "rättar" och försöker bevisa att du är "smartare". Patetiskt, idiot.
Tagga ned litet nu, är ni snälla.